«How did you spend your holidays» 7 класс

Технологическая карта урока по английскому языку
План-конспект урока английского языка по УМК «Английский язык» 7 класс.
Авторы: В.П. Кузовлев, Н.М. Лапа.
Учитель: Лазуренко Снежанна Сергеевна
Тип урока: совершенствование лексических навыков.
Цель: сформировать навыки говорения (усовершенствовать произносительные навыки, развить умения читать с целью полного понимания прочитанного и с целью поиска конкретной информации).
Тема
«How did you spend your holidays?» 7 класс

Задачи урока:
Практические:
повторение the Past Simple, Past Progressive, Past Perfect Tenses;
знакомство с фактами культуры страны изучаемого языка Mount Snowdon, the Lake District, York.
Образовательные:
формирование лексических навыков говорения;
совершенствование произносительных и орфографических навыков;
развитие умения читать и слушать с целью извлечения информации.

Развивающие:
развитие внимания, памяти, способности к сравнению, сопоставлению, догадке по антонимам;
развитие коммуникабельности, умения использовать опоры для построения высказывания, умения пользоваться справочной литературой.
Воспитательные:
формирование положительного отношения к фактам иностранной культуры, потребности и способности понимать особенности образа жизни своих зарубежных сверстников;
осознание родной культуры через контекст культуры англоязычных стран;
воспитание уважительного отношения к собеседнику.

Грамматика: the Past Simple, Past Progressive, Past Perfect Tenses
New language: to go sightseeing, to go sunbathing, again, to look forward to; to miss.

Образовательные результаты урока

Предметные умения:
Метапредметные:
Личностные:

умеют применять новые лексические единицы по теме Mount Snowdon, the Lake District, York в говорении МР;
владеют грамматическим материалом, применяют в говорении МР;
в чтении умеют воспринимать и понимать информацию.
регулятивные: умеют догадываться по словообразовательным элементам о чем текст;
познавательные:  умеют строить логические рассуждения, включающие установление причинно-следственных связей; осваивают ознакомительного, поискового чтения;
коммуникативные: умеют вести диалог, осуществлять образовательный анализ, выписывают необходимую информацию из текста.
имеют положительное отношение к фактам иностранной культуры;

понимают жизнь зарубежных сверстников;
осознают необходимость в здоровом образе жизни и полезном временипрепровождении.

Организация пространства

Межпредметные связи
Формы работы
Ресурсы

Георафия, русский язык
лексико-фонетическая разминка
работа с опорами
фронтальный опрос
групповая работа
самостоятельная работа
Учебник В. П. Кузовлева
« English » 7 класс, звуковое приложение к учебнику, презентация Microsoft Power Point «Holidays».

Этап
Деятельность учителя
Примечания

1.
2 мин

Организационный этап.
Good morning, students. I’m glad to see you
·. Sit down, please. Today is the 16th of September. It is Friday. Open your copybooks and write down the date.

Оформление доски

2.
1 мин
Речевая разминка.
What is your favorite day in the week? Is it Sunday? What did you do at the weekend, Danil? Boys and girls, have you guessed, what the topic we’ll learn today? Right, we’ll talk about holidays.

3 мин
Совершенствование навыков аудирования.
Let’s listen to the record and tell me, please, did the children spend their holidays? Where did the children spend their holidays? (Snowdon, in the camp, by the lake)
Good job!
Запись
презентация

3.
8 мин
Совершенствование навыков чтения.
-And now we’ll read the Helen’s letter about her holidays. Then you’ll say, what were her impressions?

-Ребята, в письме Елены нам встретились сложные слова (compound words). Do you know what it is? Let’s listen to this song.
-And now tell me, please, what is a compound word? Как они образуются?
-Let’s find compound words in the Helen’s letter. Great!

2 видео

4

univerfiles.com

Разработка урока в 7 классе «Национальные парки» (Кузовлев В.П.)

Открытый урок по английскому языку в 7 классе на тему: “National Parks”(Национальные парки).

Подготовила: учитель английского языка Агаркова Е.А. 

 Тема: The national parks

 Цели:

Развивать навыки чтения вслух и про себя с извлечением конкретной информации, развивать навыки аудирования и способности осуществлять продуктивные речевые действия; прививать школьникам любовь и уважительное отношение к природе, исчезающим животным.

 Тип урока:

Наглядные пособия: карта, картинки животных, карточки.

 Ход урока

 1.     Орг. момент

Good morning, boys and girls.

2.     Проверка домашнего задания.

 Let’s begin our lesson from the checking your home task. Do you read the text?

—         What is the text about?

—         This text is about the disappearing animals, plants, insects.

—         This text is about the seas, which are in danger.

—         This text is about the The World Wildlife Fund.

—         What is The World Wildlife Fund.

—         The WWF is a large international organization.

—         What is the function of this organization?

—         To create the National Parks in 5 continents.

—         How do you think, what is the theme o our lesson?

—         National Parks.

—         What is a National Parks?

—         National Park is a place where animals are protected.

—         What is national park for?

-to protect animals and birds

3. All right. The theme of our lesson is “National Parks and disappearing

          animals”.   

4. Now let’s read some texts. Try to get the information from the text.

                        Text 1.

1.     What is the first National Park in the USA?

2.     How many national parks are there in the USA?

3.     When was Yellowstone founded?

4.     When was the first National Park in England and Wales founded?

5.     How many national parks in Britain?

       And now listen to the next text, and try to understand it.

                   Text 2.

1.     What are the most popular national parks in the USA?

2.     Where is the Everglades situated?

3.     What animals are there protected

Text 3. Read this text and say what is the most popular tourist place in Britain?

    5. The next task is: Fill in the gaps in the article about national parks.

    6. And what about national parks in Russia. Now Dima tell us about some of them.

    There are 23 national parks in Russia: Valday, Losiny Ostrov and others. Valday is situated in Novgorodskay region. This national park was founded in 1990. Bears, wolves, foxes, others are protected in Valday.

    Losiny Ostrov is protected as a national park too. It was founded in 1983. Losiny Ostrov is in the north-east of Moscow. It protects 48 kinds of animals: deeer, foxer, and 200 kinds of birds.

 7. We had a talk about the national parks just now. But in Russia there are 84 nature reserves. The first nature reserve was founded in 1916. It was Barguzinsky n.r. It is situated near Lake Baikal. The protected animal is sable there.

      Do you know any nature reserves in our region? It’s “The Wood on the Vorskla”. It is situated near Borisovka.

 

 8. Now imagine you are in one of the national parks. There are some signs there. But they have mistakes. Let’s correct them.

          Rubbish, animal, off, there, country, Don’t.

 9. This animals are in danger. Fill in the sentences with the correct forms of the verbs.

         1. 8 big cats (kill) to make, one fur coat.

         2. Only several hundreds of rhinos (leave) in Asia.

         3. About 3 millions Kangaroos (hurt) every year.

         4. About 2 000 elephants (leave) in Kenia now.

         5. In 1980 only 30 Californian Condors (leave) in the wild.

         6. Before the 1900s 60 million buffalos (destroy).

         7. Over 40 000 monkeys (catch) every year. 

 10. You have pictures of animals on your desk.

      Listen to me attentively and put the animals on the map. Where are they in danger?

   Lynxes are in danger, because the forests are being cut down in Europe. Kangaroos are in danger because they are killed for their Skins and meat in Australia.

Elephants are in danger because they are killed by hunters for meat and ivory tusks in Kenia in Africa.

Bisons are in danger because they are killed by hunters in Northern America.

Camels are in danger in Asia. Lizards are in danger in New Zealand. Spider Monkeys are in danger because they are caught every year in South America.

Galapagan Giant Tortoises are in danger because the water are polluted every day near America. Grizzly bears are in danger in Canada. Lions are in danger because they are killed for their skin in Asia.

11.Подведение итогов урока.

13. Д/з: Write a letter to your friend about animals, which lives in our forests.

Приложение I: 

 The first____________ park appeared in the USA in 1912. It was ______________. In Britain the first______________park was founded in 1949. Now there are more then____________Parks in England and Wales. National parks protect______________, and allow people to______________plants, ______________, and birds. One of the most interesting parks in the USA is the Everglades in___________. Its wildlife is enjoyed by many__________ and___________. Water birds, ___________, ____________, ______________, ______________, _________________, _______________ are protected in the Everglades. The Lake District is the ____________national park in Britain. It is one of the most________________places in Britain. It has the ___________longest and the ____________mountain in England. A lot of _______come there to___________, _____________, and just to________________.

 

 Приложение II: 

TEXT 2.

 The USA is a larger country than Britain, that’s why it has more regions to protect. The Great Smoky Mountains*, the Grand Canyon* and Yellowstone Park* are the most popular national parks in the USA. The Everglades*, Florida, is one of the most interesting places. Some time ago hunters killed alligators for their skin and birds for their meat there. That was awful. If you visit the Everglades now, you can see a moving log (бревно).It is probably an alligator. Be careful. It can be dangerous. The Everglades is protected as a national park. Its unique (уникальная0 ecology – home to water birds, snakes, alligators, wildcats, fish, cypress trees – is enjoyed by naturalists and tourists.

 Приложение III: 

Dear friend, 

“I want to tell you about the nature of one of the states of the USA. I live in Wyoming is one of the less populated state of the USA. This state is known for natural beauty. There are many animals here. The animals include antelopes, deer, buffaloes, beavers, marmots, raccoons, bears, wolves, coyotes, elks, bighorn sheep, rattlesnakes, mountain lions. Wildlife abounds here and hikers and picnickers do their best to protect it. And what animals can you glimpse in your forests? How do you care for them?” 

                                          With best wishes,

                                         your American friends.

 

 

multiurok.ru

Урок английского языка «How do you spend your Holidays»

Разделы: Иностранные языки, Конкурс «Презентация к уроку»


Презентация к уроку

Загрузить презентацию (1,7 МБ)

Внимание! Предварительный просмотр слайдов используется исключительно в ознакомительных целях и может не давать представления о всех возможностях презентации. Если вас заинтересовала данная работа, пожалуйста, загрузите полную версию.


Тема: “How do You Spend Your Holidays?”

Цель урока: обобщение изученного материала и подготовка учащихся к проектной деятельности.

Задачи урока:

1. Образовательные:

  • закрепление лексического материала по теме: «Каникулы»;
  • расширение лексического запаса учащихся;
  • расширение эрудиции;
  • углубление знаний по английскому языку;

2. Практические:

  • подготовка к проекту;
  • выявление уровня знаний, умений и навыков у учащихся по пройденной теме;
  • совершенствование навыков аудирования;

3. Развивающие:

  • развитие навыков чтения и говорения;
  • развитие языковой догадки;
  • развитие внимания, памяти и воображения.

4. Воспитательные:

  • воспитание умений работать в парах, группах и самостоятельно;
  • воспитание культуры общения;
  • воспитание чувства взаимопомощи.

Оборудование:

  • К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман: 7 класс Happy English. ru.
  • компьютер, компьютерный проектор; презентация “How do You Spend Your Holidays?”.
  • магнитофон, аудиокассета.

Форма проведения: открытый урок.

Наглядный материал:

  • презентация “How do You Spend Your Holidays?”.
  • карточки с фразами, карточки с текстом.

Лексический материал /фонетический материал: to put up a tent, to play the guitar, to go windsurfing, to swim, to speak English, to milk cows, to make jam, to make a campfire, to go by plane, to go by train, to go by car, to cook on the campfire, to find the way in the forest, to go horse-riding, to make friends, to pick berries and mushrooms, to bring in the harvest, to feed hens and chickens, to do shopping, to see places of interest, to take pictures, to go fishing, to lie in the sun.

План урока

  1. Организационный момент.
  2. Фонетическая зарядка.
  3. Речевая зарядка.
  4. Проверка домашнего задания.
  5. Работа с текстом «История Анны».
  6. Сравнение е историй Ольги и Анны.
  7. Формирование навыков письма.
  8. Составление диалогов.
  9. Физкультминутка.
  10. Формирование навыков аудирования.
  11. Сообщение: «Мои летние каникулы.
  12. Домашнее задание.
  13. Подведение итогов урока.

Ход урока

1. Организационный момент

Teacher: Good morning, boys and girls. I am glad to see you.

Pupils: Good morning, teacher.

Teacher: Sit down, please.

Teacher: Who is on duty today?

Pupil

1: I am on duty today.

Teacher: What date is it today?

Pupil 1: Today is the 10th of November.

Teacher: What day is it today?

Pupil 1: Today is Monday.

Teacher: Who is absent today?

Pupil 1: Everybody is present.

Teacher: Today we will continue to talk about holidays, do exercises and prepare for our projects. It’s time to start our lesson.

2. Фонетическая зарядка (Слайд 2)

Teacher: Now let’s have some phonetic practice. Look at the board and repeat after me, please. Try to translate the words.

Teacher: to put up a tent.

Pupils: to put up a tent, устанавливать палатку.

Teacher: to play the guitar.

Pupils: to play the guitar, играть на гитаре.

Teacher: to go windsurfing.

Pupils: to go windsurfing, заниматься виндсерфингом.

Teacher: to swim.

Pupils: to swim, плавать.

Teacher: to speak English.

Pupils: to speak English, говорить по-английски.

Teacher: to milk cows.

Pupils: to milk cows, доить корову.

Teacher: to make jam.

Pupils: to make jam, варить джем.

Teacher: to make a campfire.

Pupils: to make a campfire, разжигать костер.

Teacher: to go by plane.

Pupils: to go by plane, лететь на самолете.

Teacher: to go by train.

Pupils: to go by train, ехать на поезде.

Teacher: to go by car.

Pupils: to go by car, ехать на машине.

Teacher: to cook on the campfire.

Pupils: to cook on the campfire, готовить на костре.

Teacher: to find the way in the forest.

Pupils: to find the way in the forest, искать дорогу в лесу.

Teacher: to go horse-riding.

Pupils: to go horse-riding, ездить верхом.

Teacher: to make friends.

Pupils: to make friends, знакомиться.

Teacher: to pick berries and mushrooms.

Pupils: to pick berries and mushrooms, собирать ягоды и грибы.

Teacher: to bring in the harvest.

Pupils: to bring in the harvest, собирать урожай.

Teacher: to feed hens and chickens.

Pupils: to feed hens and chickens, кормит куриц и цыплят.

Teacher: to do shopping.

Pupils: to do shopping, ходить по магазинам.

Teacher: to take pictures.

Pupils: to take pictures, фотографировать.

Teacher: to go fishing.

Pupils: to go fishing, рыбачить.

Teacher: to lie in the sun.

Pupils: to lie in the sun, загорать.

3. Речевая зарядка

Teacher: Thank you. I hope that you will not make any mistakes in the pronunciation of these phrases. Now answer my questions.

Teacher: Do you like to take pictures?

Pupil 1: Yes, I do.

Teacher: Do you like to go fishing?

Pupil 2: Yes, I do.

Teacher: Do you like to make new friends?

Pupil 3: Yes, I do.

Teacher: Where do you pick berries and mushrooms?

Pupil 4: I pick berries and mushrooms in the forest.

Teacher: Do you like to feed hens and chickens?

Pupil 5: Yes, I do.

Teacher: Do you like to do shopping?

Pupil 6: Yes, I do.

Teacher: Do you like to go horse-riding?

Pupil 7: Yes, I do.

Teacher: Do you like to dance?

Pupil 8: Yes, I do.

4. Проверка домашнего задания (Слайд 3)

Teacher: That’s it. Thank you very much. It’s high time to check your homework – ex. 3 page 51. Read the text “Olga’s Story” once more.

Olga wants to make up a good story about her holiday. Help Olga change her story. Use the words which are on the board (clean, friendly, big, warm, lucky, the best holiday, the best, tasty, TV) and fill in the gaps in your cards.

Olga’s Story.

This April we went to Turkey to the Larmona Hotel. I liked it there! We were … with the weather and the sea was…. Our room was … and …, there was …. The food in the restaurant was …, the waiters were … and the entertainment team was …. There was a mini-zoo next to our hotel, so every day a cockerel woke us up at 7 o’clock in the morning. It was ….

Pupil 1: This April we went to Turkey to the Larmona Hotel. I liked it there! We were lucky with the weather and the sea was warm.

Pupil 2: Our room was clean and big, there was TV.

Pupil 3: The food in the restaurant was tasty, the waiters were friendly and the entertainment team was the best.

Pupil 4: There was a mini-zoo next to our hotel, so every day a cockerel woke us up at 7 o’clock in the morning. It was the best holiday.

5. Работа с текстом «История Анны» (Слайды 4 — 7)

Teacher: Well done. Now read Anya’s story ex. 3, p. 52. Look at the board. I will show her photos and you should tell me what is happening there. You can find this information in the text.

Pupil 6: She goes to the Crimea, to the Black Sea.

Pupil 7: She is swimming.

Pupil 8: Her brother is going windsurfing.

Pupil 9: They are going on interesting excursions.

6. Сравнение историй Ольги и Анны (Слайд 8)

Teacher: Excellent. Now let’s compare Olga’s and Anya’s stories. The first group will tell about Olga and the second – about Anya. Use the plan which is on the board.

Plan

  1. Place.
  2. Time.
  3. Weather.
  4. The sea.
  5. Activities.
  6. Opinion.

The first group: Olga went to Turkey.

The second group: Anya went to the Crimea.

The first group: Olga went in April.

The second group: Anya went in summer.

The first group: The weather was awful.

The second group: The weather was excellent.

The first group: The sea was cold.

The second group: The sea was very warm and clean.

The first group: Olga went to the restaurant.

The second group: Anya swam, went on some very interesting excursions.

The first group: Olga didn’t like her holidays.

The second group: Anya liked her holidays.

Teacher: Let’s discuss whose stories you like best of all. But first of all look at the board and repeat the phrases after me, try to translate them. Use these phrases in your speech (Слайд 9)

Pupil 1: As for me I like Anya’s story best of all because the weather was excellent and the sea was warm.

Pupil 2: To my mind Olga’s story is the best of all because she went to Turkey and stayed at the hotel.

Pupil 3: I think that Anya’s story is the best of all because she went on some very interesting excursions.

7. Формирование навыков письма (Слайд 10)

Teacher: Thank you. Now let’s do ex. 7, on page 55. You should fill in the table with the activities. But first of all let’s divide into four groups. The first group fill the table “If I go camping I can…”; the second group – “If I go to the village I can…”; the third group – “If I go abroad I can…” and the fourth group – “If I go to a big city I can…”.

The first group: “If I go camping I can put up a tent, play the guitar, swim, make a campfire, cook on the campfire, take the pictures, find the way in the forest, go fishing, pick up berries and mushrooms”.

The second group: “If I go to the village I can milk cows, make jam, go horse-riding, make friends, pick up berries and mushrooms, bring in the harvest, feed hens and chickens and go fishing”.

The third group: “If I go abroad I can go windsurfing, speak English, make friends, do shopping, see places of interest and take pictures”.

The fourth group: “If I go to a big city I can dance, do shopping, see places of interest, take pictures and go by underground”.

8. Составление диалогов (Слайд 11)

Teacher: Great. Make up short dialogues using these words and phrases. You are going somewhere and ask each other what you will do there.

9. Физкультминутка

Teacher: Let’s have some rest and play the game “Pantomime”. Take cards with phrases and describe to your classmates.

  • pick berries and mushrooms,
  • to bring in the harvest,
  • to feed hens and chickens,
  • to do shopping,
  • to see places of interest,
  • to take pictures,
  • to go fishing,
  • to lie in the sun.

10. Формирование навыков аудирования (Слайд 12)

Teacher: Excellent. Now you will listen to the dialogue between Rob and Mark. You should complete the sentences. But first of all look at them and read by yourself.

Pupils read the sentences then listen to the dialogue and answer (ex. B, p.56 или учитель сам читает диалог упр. A, стр. 56).

Pupil 1: Mark is in Spain.

Pupil 2: The weather is cold.

Pupil 3: Rosy is learning windsurfing.

Pupil 4: Rosy is learning windsurfing in the sea.

Pupil 5: Rosy is wearing a special swim suit.

Pupil 6: Mark is watching a film.

11. Сообщение «Мои летние каникулы» (Слайд 13)

Teacher: That’s good. Look at the board, you see the plan. Use this plan and tell us about your summer holidays.

Plan

  1. I went to… (the sea, the village, the city).
  2. The place was… (wonderful, beautiful, amazing).
  3. I went… (alone, with my family, friends).
  4. I got by … there (car, plane, train, boat).
  5. I stayed at… (the hotel, my relatives, friends).
  6. I …

(Pupils tell about their summer holidays).

Pupil 1: I went to the sea. The place was exciting. I went with my family. I got by train there. I stayed at our friends. I swam, played and took pictures.

12. Домашнее задание (Слайд 14)

Teacher: Excellent. Thank you for the lesson. Please write down your homework: do ex. C p. 56, p. 44, 46 – learn, prepare your projects p. 57.

13. Подведение итогов урока.

Your marks are: … Thank you for your active participation, your bright and original ideas. I am pleased with your today’s work. The lesson is over. Good – bye.

19.04.2012

xn--i1abbnckbmcl9fb.xn--p1ai

Урок английского языка «How do you spend your holidays?»

Тип урока: урок отработки умений и рефлексии.

Цель: развитие коммуникативной компетенции по теме « Как ты проводишь летние каникулы?»

Задачи:

Образовательные.

1. Активизировать лексический материал по теме “Как ты проводишь каникулы” в серии речевых упражнений, в знакомых грамматических структурах ( Past Simple tense)

2. Совершенствовать навыки устной речи по теме “Как ты проводишь каникулы”.

Развивающие.

1. Развивать умение вести диалог — расспрос.

2. Развивать умение трансформировать информацию в соответствии с заданием.

3. Развивать умение делать сообщения по теме “Как ты проводишь каникулы”, используя план в качестве опоры.

4. Формировать навыки использования известных грамматических структур в речи.

5. Развивать кругозор, память, воображение.

Воспитательные.

1. Воспитывать патриотизм, любовь к своей стране.

2. Воспитывать уважительное отношение к чужому мнению.

3. Формирование потребности пользования английским языком как средством общения.

ТСО : компьютер, проектор, школьная доска.

УМК: «Счастливый английский. ру», 7 класс, К. И. Кауфман, М. Ю. Кауфман, Титул, 2013г.

Результаты:

личностные

Установление связи между целью деятельности и ее результатом.

Формирование уважительного отношения к высказываниям своих одноклассников.

Осознание себя гражданином России и частью многоликого мира.

метапредметные

Регулятивные УУД:

осуществление саморегуляции и самоконтроля;

 оценивание правильности выполнения учебной задачи, возможности ее решения;

 совместно с учителем и одноклассниками давать оценку деятельности на уроке;

 выделение и осознание того, что уже усвоено и что еще нужно усвоить.

Познавательные УУД:

синтез – составление целого из частей; установление причинно — следственных связей;

смотрите документ

Ход урока:

Организационный момент (самоопределение к деятельности)

Цель: подготовка учащихся к работе на уроке: выработка на личностно значимом уровне внутренней готовности выполнения нормативных требований учебной деятельности. Введение в языковую среду, создание благоприятной атмосферы, постановка цели урока, сообщение темы и плана урока

Приветствует учеников, создает атмосферу иноязычного общения, используя мультимедийную презентацию (фотографии по теме “Лето”). Good morning, children. I’m glad to see you. Who is on duty today? Who is absent? What date is it today? What day is it today? What is the weather like today? How are you?

As for me I’m not fine today. The weather is cold, it’s not warm. I wish it were summer now. I miss summer holidays, hot weather. And you? Do you miss summer holidays?

Look at the photos. What will you have a talk about today?

Yes, today we’ll have a talk about your summer holidays and learn to make up story about your last holidays and trip.

Фонетическая зарядка

Цель: активизация лексических единиц, изученных ранее. Готовность к активному усвоению знаний. Совершенствование произносительных навыков.

Предлагает учащимся прочитать слова по теме “Летние каникулы”, а затем составить из них все возможные словосочетания (проектор).

Весь материал – смотрите документ.

videouroki.net

«Конспект урока английского языка в 7классе по ФГОС 2 поколения УМК: В.П.Кузовлев, Н.М.Лапа, И.П. Костина и другие «English» 7 класс. Тема урока: «ARE YOU HAPPY AT SCHOOL?»


Государственное общеобразовательное учреждение
средняя общеобразовательная школа №8 им. С.П.Алексеева
г.о. Отрадный Самарская область
Конспект урока английского языка в 7классе
по ФГОС 2 поколения
УМК: В.П.Кузовлев, Н.М.Лапа, И.П. Костина и другие «English» 7 класс.
Тема урока: «ARE YOU HAPPY AT SCHOOL?»
Выполнила учитель Астрелина Е.Н.
ГБОУ СОШ №8 им.С.П.Алексеева г.Отрадный, Самарская область
Урок английского языка
Тема: Are you happy at school?
Раздел: Unit 1. How did you spend your holidays?
Класс: 7
Учебно – методический комплекс: УМК под редакцией В. П. Кузовлева и др.
Тип урока: комбинированный
Цель урока: Повторить и систематизировать знания обучающихся по теме «Summerholidays» в устной и письменной речи.
Задачи:
Предметные:
знать лексику по теме «Летние каникулы»;
уметь узнавать ЛЕ в письменной и устной речи;
воспроизводить и употреблять в речи ЛЕ по теме;
уметь составлять диалоги по теме;
уметь составлять монологические высказывания по заданной ситуации, используя опоры.
Метапредметные:
Познавательные:
Осознанное и произвольное построение речевого высказывания с использованием ЛЕ;
Синтез – составление целого из частей, установление причинно-следственных связей;
Осознанное и произвольное построение речевого высказывания с использованием опоры;
Осознанное и произвольное построение диалогического речевого высказывания с использованием диалога-образца;
Коммуникативные:
Слушать и понимать речь учителя;
Уметь с достаточной полнотой и точностью выражать свои мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации;
Планировать учебное сотрудничество с учителем и сверстниками;
Владеть диалогической формой речи в соответствии с грамматическими и синтаксическими нормами языка;
Готовность и способность осуществлять общение; планировать свое речевое поведение, готовность и способность применять языковые знания для выражения коммуникативного намерения;
Организовывать учебное взаимодействие в группе; владеть различными стратегиями чтения; ориентироваться в иноязычном печатном тексте; действовать по аналогии при выполнении заданий.
Регулятивные:
Осуществлять саморегуляцию и самоконтроль;
Оценивать правильность выполнения учебной задачи, возможности ее решения;
Совместно с учителем и одноклассниками давать оценку деятельности на уроке
Выделять и осознавать то, что уже усвоено и что еще нужно усвоить.
Личностные:
Устанавливать связь между целью деятельности и ее результатом;
2) Формировать ответственное отношение к учению, готовности к саморазвитию и самообразованию;
3) Формировать коммуникативную компетентность в общении и сотрудничестве со сверстниками.
Планируемые результаты: ученики повторяют и систематизируют лексические знания по теме; систематизируют грамматические навыки по теме «Past Simple», определяют границы собственного знания и «незнания»; делают выводы и обобщения; понимают на слух речь учителя; осознанно строят речевые высказывания по теме урока; адекватно используют речевые действия для решения коммуникативной задачи; адекватно воспринимают оценку учителя.Технологии

schoolfiles.net

Презентация к уроку по английскому языку (7 класс) на тему: презентация к уроку по теме «How do you your holidays?» | скачать бесплатно

Слайд 1

Урок-презентация на тему «Как ты проводишь свои каникулы?» Сиразетдинова Г.Т. Школа №7 (для 6 класса)

Слайд 2

How do you s pend your h olidays ?

Слайд 3

Listen and Repeat to put up a tent to play the guitar to go windsurfing to swim to speak English to milk cows to make jam to make a campfire to go by plane to go by train to go by car to cook on the campfire to find the way in the forest to go horse-riding to make friends to pick berries and mushrooms to bring in the harvest to feed hens and chickens to do shopping to see places of interest to take pictures to go fishing to lie in the sun

Слайд 4

Help Olga Change her Story warm tasty friendly lucky big TV the best clean the best holiday

Слайд 5

Anya’s Story

Слайд 7

Compare Olga’s and Anya’s Stories Place Time Weather The sea Activities Opinion

Слайд 8

As for me I like Anya`s story best of all because the weather was excellent and the sea was warm. To my mind Olga`s story is the best of all because she went to Turkey and stayed at the hotel. I think that Anya`s story is the best of all because she went on some very interesting excursions.

Слайд 9

Fill in the Table If I go camping, I can… If I go to the village, I can… If I go abroad, I can… If I go to a big city, I can… put up a tent milk cows speak English do shopping

Слайд 10

If I go camping, I can… If I go to the village, I can… If I go abroad, I can… If I go to a big city, I can… put up a tent play the guitar swim make a campfire cook on the campfire find the way in the forest pick berries and mushrooms take pictures go fishing milk cows swim make jam go horse-riding make friends pick up berries and mushrooms bring in the harvest feed hens and chickens go fishing speak English go windsurfing make friends do shopping see places of interest take pictures do shopping dance see places of interest take pictures go by underground

Слайд 11

. Complete the sentences . Listen to the dialogue between Rob and Mark Mark is… in Italy; in the Crimea; in Spain. The weather is… cold; hot; sunny. Rosy is… sleeping; dancing; learning windsurfing. Rosy is learning windsurfing… in the swimming pool; in the river; in the sea. Rosy is wearing… a dress; a special swim suit; a jacket. Mark is… swimming; playing football; watching a film.

Слайд 12

My summer Holidays I went to… (the sea, the village, the city). The place was…(wonderful, beautiful, amazing). I went… (alone, with family, friends) I got by … there. (car, plane, bus, train , boat). I stayed at… (the hotel, my relatives, friends). I …

Слайд 13

Thank you for your attention !!!

nsportal.ru

How Did You Spend Your Holidays? 7 кл кузовлев юнит 1 тема 1

Дата: 4.09.10                Класс: 7

 

Цикл № 1: «Are You Happy at School?»

 

Урок № 1: «How Did You Spend Your Holidays?»

 

Цели урока:

Познавательная: познакомить учащихся с особенностями проведения летнего отдыха (каникул) в разных странах, в том числе и в России.

Развивающая: развивать способности учащихся к догадке, сравнению и сопоставлению, к формулированию выводов.

Воспитательная: воспитание уважительного отношения к другой культуре, более глубокое осознание своей культуры через контекст культуры англоязычных стран.

Учебная: формирование лексических навыков чтения и говорения. Сопутствующая задача – развитие умения читать, понимать на слух с целью извлечения полезной информации.

Речевой материал: an activity, at the seaside, to climb, to go for walks, in the country, to go sightseeing, to go sunbathing, to go windsurfing.

Грамматический материал: обобщение употребления глагола to be и других смысловых глаголов в Past Simple.

Оснащение урока: 1. Student’s Book (Учебник)

2. Activity Book (Рабочая тетрадь)

3. Reader (Книга для чтения)

4. Фонограммы к уроку

 

Ход урока

1. Приветствие. Вводная беседа учителя о целях и задачах обучения английскому языку в 7 классе.

2. Введение учащихся в иноязычную ситуацию.

Good afternoon, boys and girls. Glad to see you again. I hope that you’ll find our studies interesting and useful. Try to speak English with your classmates every day and everywhere. This year we’ll continue to speak , to read and to write English.

3. Установка на слушание диалога с заданием (аудирование).

The summer holidays are over schoolchildren are at school again. They are talking about their holidays. Let’s listen to their talk.

You’ll listen to the main idea of the story. Try to answer the question.

1). Did the children enjoy their holidays?

  • Did you enjoy your summer holidays?
  • Oh, yes. I had a great time by the lake.
  • I had a lot of fun in the camp. And what about you, Mandy?
  • I was near Mount Snowdon. It was exciting!

Listening to the specific information.

Проверка понимания прослушанного диалога.

2). Where were Mandy, John and Robert during the holidays?

4. Фонетическая отработка слов: to climb the mountains, exciting, fantastic, in the country, to go sightseeing, to go sunbathing, to go windsurfing.

5. Тренировка в поисковом чтении.

Mandy wrote about her summer impressions in this postcard.

How did she spend her time in the mountains? (reading for specific information)

Dear Helen, I’m having a fantastic time!

On Tuesday we climbed the mountain. It was exciting! I took a lot of photos. I’ll send you some. Yesterday we went to an old castle. They say there are ghosts in it but we didn’t meet any.

Love, Mandy

People often travel if they want to rest and to improve there health.

6. Развитие умений сравнивать. Compare what you did with what Robert Mandy and John did during summer? (употребляйте глаголы в Past Simple).

Обобщение употребления глагола to be и других смысловых глаголов в Past Simple.

 

Mon. Football, darts

Tue.   Photo/music clubs

Wen. Basketball/tennis court

Thu.  Tv, video

Fri.    Computer/electronic games

Sat.    Swimming pool

Sun    Disco club

7. Развитие речевых умений (упр. 3 стр. 5 Sb). Работа в режиме: p1, p2, p3, p4

 

I think on Monday Robert       

played darts.                          

… on … he swam in the …    

… listened to …                     

… watched …

… went to the …                    

8. Развитие навыков просмотрового чтения. (R. Стр. 4)

British children often write about their summer impressions to the Young Telegraph.

Учащиеся читают письма и заполняют таблицы.

9. Развитие речевых умений (диалогическая речь).

Pair Work

Discuss with your partner your summer holidays.

Did you spend your holidays …?

Where did you spend your holidays? (In a summer camp, in the country, at the seaside, at home).

Слова опоры написаны на доске.

Did you … there?

What did you do there? (read book, go for walks, help your (my) grandparents, swim in the river, earn money, listen to records).

Why I did your go there …?

With whom did you go there? (with your (my) parents, friends, alone).

Работа в режиме: P1® P2; P3® P4; P5® P6

9. Развитие речевых умений (монологическая речь).

Tell your classmates about your summer holidays.

Decide who had the most interesting (exiting holidays).

Compare the way you spent your summer holidays with your foreign friends.

(Развитие умений сравнивать).

На доске слова опоры: It was great!                       I did nothing special

I had a good time …           I spent …

I …

It was fun!

It was boring!                     I didn’t … I wasn’t …

10. Подведение итогов урока.

Teacher: Итак, ребята, сегодня на уроке вы слушали и старались понять иностранную речь в фонозаписи, старались понять основную идею и суммировать (обобщить услышанное). Вы сравнивали, анализировали, старались догадаться, сделать выводы, выбирали речевые ситуации чтобы выразить свою точку зрения и понять чужую.

Дома вы продолжите работу по сравнению двух писем своего и твоего британского друга. Тема писем: «Летние каникулы». Постарайтесь употребить в своем письме как можно больше слов и словосочетаний, с которыми вы познакомились на уроке.

Your marks are: Ломакин – 4, Коломыцев – 5, Ольховский – 5, Кошелева – 4, Якутич – 5, Фирсов – 4, Филиппов – 3, Зайцев – 5.

На следующем уроке мы продолжим наш разговор, но теперь уже о школе, школьных занятиях, ваших любимых предметах. Я думаю, будет интересно сравнить жизнь в нашей школе и в Hazel Grove High School.

Good Luck! See you on Wednesday.

Home work: R. ex. 1, pp. 3,4

 

 

Просмотр содержимого документа
«plan-konspekt_how_did_you_spend_your_holidays»

5


ПЛАН-КОНСПЕКТ

открытого урока в 7 классе по теме

по теме «How Did You Spend Your Holidays?»

из цикла № 1 «Are You Happy at School?»

Учитель английского языка МБОУ СОШ № 34 г.Краснодара
Т.Ф.Стетюха

2010 г.

Дата: 4.09.10 Класс: 7

Цикл № 1: «Are You Happy at School?»

Урок № 1: «How Did You Spend Your Holidays?»

Цели урока:

Познавательная: познакомить учащихся с особенностями проведения летнего отдыха (каникул) в разных странах, в том числе и в России.

Развивающая: развивать способности учащихся к догадке, сравнению и сопоставлению, к формулированию выводов.

Воспитательная: воспитание уважительного отношения к другой культуре, более глубокое осознание своей культуры через контекст культуры англоязычных стран.

Учебная: формирование лексических навыков чтения и говорения. Сопутствующая задача – развитие умения читать, понимать на слух с целью извлечения полезной информации.

Речевой материал: an activity, at the seaside, to climb, to go for walks, in the country, to go sightseeing, to go sunbathing, to go windsurfing.

Грамматический материал: обобщение употребления глагола to be и других смысловых глаголов в Past Simple.

Оснащение урока: 1. Student’s Book (Учебник)

2. Activity Book (Рабочая тетрадь)

3. Reader (Книга для чтения)

4. Фонограммы к уроку

Ход урока

1. Приветствие. Вводная беседа учителя о целях и задачах обучения английскому языку в 7 классе.

2. Введение учащихся в иноязычную ситуацию.

Good afternoon, boys and girls. Glad to see you again. I hope that you’ll find our studies interesting and useful. Try to speak English with your classmates every day and everywhere. This year we’ll continue to speak , to read and to write English.

3. Установка на слушание диалога с заданием (аудирование).

The summer holidays are over schoolchildren are at school again. They are talking about their holidays. Let’s listen to their talk.

You’ll listen to the main idea of the story. Try to answer the question.

1). Did the children enjoy their holidays?

  • Did you enjoy your summer holidays?

  • Oh, yes. I had a great time by the lake.

  • I had a lot of fun in the camp. And what about you, Mandy?

  • I was near Mount Snowdon. It was exciting!

Listening to the specific information.

Проверка понимания прослушанного диалога.

2). Where were Mandy, John and Robert during the holidays?

4. Фонетическая отработка слов: to climb the mountains, exciting, fantastic, in the country, to go sightseeing, to go sunbathing, to go windsurfing.

5. Тренировка в поисковом чтении.

Mandy wrote about her summer impressions in this postcard.

How did she spend her time in the mountains? (reading for specific information)

Dear Helen,
I’m having a fantastic time!

On Tuesday we climbed the mountain. It was exciting! I took a lot of photos. I’ll send you some. Yesterday we went to an old castle. They say there are ghosts in it but we didn’t meet any.

Love, Mandy

People often travel if they want to rest and to improve there health.

6. Развитие умений сравнивать. Compare what you did with what Robert Mandy and John did during summer? (употребляйте глаголы в Past Simple).

Обобщение употребления глагола to be и других смысловых глаголов в Past Simple.

7

Mon. Football, darts

Tue. Photo/music clubs

Wen. Basketball/tennis court

Thu. Tv, video

Fri. Computer/electronic games

Sat. Swimming pool

Sun Disco club

. Развитие речевых умений (упр. 3 стр. 5 Sb). Работа в режиме: p1, p2, p3, p4

I think on Monday Robert

played darts.

… on … he swam in the …

… listened to …

… watched …

… went to the …

8. Развитие навыков просмотрового чтения. (R. Стр. 4)

British children often write about their summer impressions to the Young Telegraph.

Учащиеся читают письма и заполняют таблицы.

9. Развитие речевых умений (диалогическая речь).

Pair Work

Discuss with your partner your summer holidays.

Did you spend your holidays …?

Where did you spend your holidays? (In a summer camp, in the country, at the seaside, at home).

Слова опоры написаны на доске.

Did you … there?

What did you do there? (read book, go for walks, help your (my) grandparents, swim in the river, earn money, listen to records).

Why I did your go there …?

With whom did you go there? (with your (my) parents, friends, alone).

Работа в режиме: P1 P2; P3 P4; P5 P6

9. Развитие речевых умений (монологическая речь).

Tell your classmates about your summer holidays.

Decide who had the most interesting (exiting holidays).

Compare the way you spent your summer holidays with your foreign friends.

(Развитие умений сравнивать).

На доске слова опоры: It was great! I did nothing special

I had a good time … I spent …

I …

It was fun!

It was boring! I didn’t … I wasn’t …

10. Подведение итогов урока.

Teacher: Итак, ребята, сегодня на уроке вы слушали и старались понять иностранную речь в фонозаписи, старались понять основную идею и суммировать (обобщить услышанное). Вы сравнивали, анализировали, старались догадаться, сделать выводы, выбирали речевые ситуации чтобы выразить свою точку зрения и понять чужую.

Дома вы продолжите работу по сравнению двух писем своего и твоего британского друга. Тема писем: «Летние каникулы». Постарайтесь употребить в своем письме как можно больше слов и словосочетаний, с которыми вы познакомились на уроке.

Your marks are: Ломакин – 4, Коломыцев – 5, Ольховский – 5, Кошелева – 4, Якутич – 5, Фирсов – 4, Филиппов – 3, Зайцев – 5.

На следующем уроке мы продолжим наш разговор, но теперь уже о школе, школьных занятиях, ваших любимых предметах. Я думаю, будет интересно сравнить жизнь в нашей школе и в Hazel Grove High School.

Good Luck! See you on Wednesday.

Home work: R. ex. 1, pp. 3,4

multiurok.ru