Сайт учителя английского языка Симоновой Н.Е.

Задания на контроль грамматических навыков.

Тренировочное задание № 1.

Прочитайте приведённые ниже тексты. Преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 1-7, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из данной группы.

Christmas trees

1. One Christmas Eve the trees in a wood were very unhappy. They wished very much to make Christmas stay, but they ___________ how to do so.‘We are so bare,’ complained one tree. ‘If we only had our pretty green summer dresses,’ said other trees.

NOT

KNOW

2. ‘Hush, children, hush,’ whispered North Wind in a gentle voice, which was unusual for the____________ of all winds. ‘Go to sleep.’ While they slept something happened.

BAD

3. When the trees awoke they found that someone, perhaps North Wind, had cast over each of___________ a lovely soft cloak of spotless feathery white.

THEY

Seagull problem

4. The councillors of Dumfries, Scotland, are determined to do something about the seagull problem. Dumfries is the_______________ town in the region invaded by seagulls which attack people. The birds protect their nests.

THREE

5. Local authorities declared that next spring special anti-gull ‘task-force’_____________ the gull nests. “Seagulls are a menace to Scottish towns,” said Environment Minister Michael Russell.

DESTROY

6. “Recently, they_____________ aggressive to other birds, pets and even people.”

BECOME

 

7. Councillor Jack Groom said the time for talk was over, adding that it was time for action before_____________ people were hurt by the gulls.

MANY

Keys


Тренировочное задание № 2.

Прочитайте приведённые ниже тексты. Преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 1-7, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из данной группы.

A lesson on efficiency

1. I remember my last year at school very well. There were three boys__________ William in my class.

NAME

2. Miss Fisher, one of the teachers, called them all William, and sometimes we________ guess which one she was talking to.

NOT CAN

3. One day, during a lesson on efficiency, she thundered, “William, put that gum you_____________  in the wastepaper bin at once!” All three of them started to rise, paused, then walked to the front of the class to dispose of their gum. The teacher beamed. “Three for one! Now that’s efficiency.”

CHEW

Monet’s Garden

4. Monet’s Garden was created in 1883 in the Valley of the River Epte by Claude Monet, the leader of the Impressionist painters. Monet liked ____________ a subject in the open air and planned that his future garden would inspire artists and photographers.

PAINT

5. With the support of the local authorities, Monet had a small pond dug, even though his peasant neighbours ___________ it.

NOT LIKE

6. They were afraid that his strange plants___________ the water. Near the pond, there is a water-garden with its famous willows and water-lilies, which still appear to await the eye of the master for a final canvas.

POISON

7. This wonderful play of light and shadow inspired _____________  for the immortal paintings.

HE

Keys


Задания на контроль лексико-грамматических (словообразовательных) навыков.

Тренировочное задание № 1.

Прочитайте приведённый ниже текст. Образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 1-6, однокоренные слова, так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы 1-6.

White monuments of Vladimir and Suzdal

1. The ancient city of Vladimir was founded in 1108 by the Kiev Prince Vladimir Monomach. It contains an important group of monuments. The Cathedral of the Assumption was intended to be the ___________ centre of all Russia.

RELIGION

2. It was built in the town Kremlin as a single-domed structure with the facade___________  for its carved reliefs.

REMARK

3. Most of the 12th-century frescoes were destroyed by Mongols, but new mural­­__________ were added in 1408 by Andrei Rublev and Daniil Chemii, in particular the famous Last Judgment.

PAINT

4. Suzdal, which lies some 25 km north of Vladimir, was the site of a___________ in the 9th and 10th centuries, which became a fortress. A

posad, which was housing craftsmen and shopkeepers, developed around it.

SETTLE

5. Within, dominating the whole town stands the Cathedral of the Nativity with its five-domed top and Golden Doors. The interior____________ is important in Russian art.

DECORATE

6. The buildings in Vladimir and Suzdal have been the centre of___________ tourism for several decades and a good deal of restoration has been carried out.

CULTURE

Keys


Тренировочное задание № 2.

Прочитайте приведённый ниже текст. Образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 1-6, однокоренные слова, так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы 1-6.

Transport in Bangkok

1. Bangkok is known as the “Venice of the East”. Today, many of the canals have been filled in and paved over to make room for roads, but a massive network of waterways still crosses the city. In the late 19th and early 20th centuries Bangkok experienced­­­____________ influence.

EUROPE

2. As a result, the city__________ shifted to a road-based transport system.

SLOW

3. Over the last decade, Bangkok has evolved from a humid riverside city into a modem, rapidly growing Asian__________ centre. Business travellers will appreciate the city’s growth in public transportation and its world-class airport.

COMMERCE

4. The Suvamabhumi Airport, which is located 25km east of the city centre, contributed greatly to Bangkok’s­­­___________.

DEVELOP

5. A modem, convenient elevated rail link connects the airport to the city in 30 minutes, helping_________ avoid traffic jams.

VISIT

6. The city’s modem public transportation system is a___________ of sky trains and underground subways. It has transformed the bustling city centre into a futuristic district of street-level roads, elevated roads and sky trains.

COMBINE

Keys


Задания на контроль лексико-грамматических навыков.

Тренировочное задание № 1.

Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 1—7. Эти номера соответствуют заданиям 1-7, в которых представлены возможные варианты ответов. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианта ответа.

Childhood memories

I was told my father was killed in the war. Whenever I questioned my mother about his death, she didn’t 1______________ any more than that he had been killed fighting on the Western Front only days before the peace treaty with Germany was signed. Grandma said my dad had been a brave man, and once when we were 2_____________ in the house she showed me his medals. My grandpa rarely 3________________ an opinion on anything, but then he was hard of hearing so he might not have heard the question in the first place.

The only man I can 4__________________ was my uncle Stan who used to sit at the top of the table at breakfast time. When he left in the morning, I

5_______________to follow him to the city docks where he worked. Every day I spent at the dockyard was an adventure. Cargo ships came from distant lands and unloaded their wares: rice, sugar, bananas and many other things I’d never heard of. Once the holds had been emptied, the dockers would load them with salt, tin, 6________________ сoal (my least favourite because it was an obvious clue to what I’ve been doing all day and annoyed my mother), before they set off again. I always wanted to help my uncle Stan unload 7______________ ship had docked that morning but he just laughed, saying “All in good time, my lad.” It couldn’t be soon enough for me.

1. 1). talk                2). speak                 3). tell                 4). say

2. 1). single             2). only                   3). lonely            4). alone

3. 1). offered           2). proposed            3). requested      4). invited

4. 1). recover           2). repeat                3). remember      4). remind

5. 1). used                2). kept                   3). held               4). made

6. 1). still                 2). even                   3). just                4). yet

7. 1). whatewer       2). wherever            3). whenever      4). whoever

Keys

 


Тренировочное задание № 2.

Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 1-7. Эти номера соответствуют заданиям 1-7, в которых представлены возможные варианты ответов. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианта ответа.

Merrywood Elementary

Му mother decided it was time for me to go to school. I was sent to Merrywood Elementary when I was six and I thought it was a complete waste of time. What was the 1______________ of school when I could learn all I needed at the docks? It turned 2________________ that Mum had other plans for my future which didn’t include joining Uncle Stan in the shipyard.

Once Mum had dropped me off each morning, I would hang around in the yard until she was out of sight, and then slope off to the docks. I made sure I was always back at the school gates when she returned to pick me up in the afternoon. On the 3_________________ back home, I had to be very inventive. I would 4________________ her everything I’d done at school that day. I was good at making up stories. 5__________________, it wasn’t long before she discovered that was all they were: stories.

Occasionally Mr. Haskins, the gatekeeper, decided he’d seen me leave the school too often and I’d be 6________________ to the headmaster. My form master, Mr.Holcombe, never let on if I didn’t show up for his class, but then he was a bit soft.

One or two other boys from my school also 7_______________ to hang around the docks but I kept my distance from them. They were older and bigger and never missed a chance to beat me if I got in their way.

1. 1). help                 2). goal                  3). aim                  4). point

2. 1). off                    2). out                    3). in                    4). over

3. 1). path                  2). track                 3). trial                 4). way

4. 1). speak                2). tell                    3). talk                 4). say

5. 1). therefore           2). although           3). however         4). moreover

6. 1). reminded          2). remembered      3). reported         4). required

7. 1). kept                   2). used                  3). held                4). had

Keys


Для дальнейшей подготовки к выполнению заданий раздела «Лексика. Грамматика» рекомендуем обратиться к следующим пособиям:

1. Сафонова В.В., Бутенкова Е.В., Зуева П.А. ЕГЭ 2019. Английский язык: сборник заданий: 400 заданий с ответами. М.: Эксмо, 2018. 368 с.

2. Единый государственный экзамен. Английский язык. Комплекс материалов для подготовки учащихся. Учебное пособие. Под редакцией Вербицкой М.В. М.: Интеллект-Центр, 2018. 184 с.

3. Веселова Ю.С. Тематический тренажер по английскому языку. Грамматика. (Готовимся к ЕГЭ). М.: Интеллект-Центр, 2012. 88 с.

4. Веселова Ю.С. Тематический тренажер по английскому языку. Лексика. (Готовимся к ЕГЭ). М.: Интеллект-Центр, 2011. 88 с.

ЕГЭ 2020 по английскому. Вариант 3

Раздел 1. АУДИРОВАНИЕ

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A—F и утверждениями, данными в списке 1—7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

2

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А—G соответствуют содержанию текста (1 — True), какие не соответствуют (2 — False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 — Not stated). Занесите номер выбранного вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

A The Armoury is situated near the Kremlin.

B Originally the Kremlin was wooden.

C New walls and towers of red brick were built in the 15th century.

D The Trinity Gate leads to Red Square.

E The monument to Minin and Pozharsky is the oldest in Moscow.

F The monument to Alexander Pushkin is not far from the monument to Yuri Dolgoruky.

G You can watch ballets in the Maly Theatre.

Соответствие диалогу


Вы услышите интервью с автором детективных романов. В заданиях 3—9 запишите в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.

3

Which benefit of trees has not been mentioned by the speaker?
1) Protection from flooding.
2) Protection from the sun’s rays.
3) Protection from precipitation.
Ответ: .

4

The smell of pines in the forest is the result of trees releasing

1) oxygen.

2) carbon dioxide.

3) other gasses.

Ответ: .

5

Scientists want to study how
1) gasses are released by trees into the atmosphere.
2) organic compounds form tiny particles.
3) these particles influence the climate.
Ответ: .

6

Cloud droplets are unable to

1) absorb solar radiation.

2) reflect solar radiation.

3) scatter solar radiation.

Ответ: .

7

According to scientists, cloud droplets influence

1) the size of the cloud.

2) the colour of the cloud.

3) the movement of the cloud.

Ответ: .

8

The actual formation of the clouds is governed
1) only by the formation of cloud droplets.
2) primarily by the formation of cloud droplets.
3) by several different processes.
Ответ: .

9

A new way of addressing the problem of global warming is by reducing the amount of
1) greenhouse gasses in the atmosphere.
2) the sun’s radiation getting through the atmosphere.
3) the sun’s radiation reflected by the clouds.
Ответ: .

Раздел 2. ЧТЕНИЕ

10

Установите соответствие между заголовками 1—8 и текстами A—G. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании один заголовок лишний.

1. Exotic Pets
2. Going Back in Time
3. Small Screen Addiction
4. Body Language

5. Massive Destruction
6. Buried Treasure
7. Reason for Extinction
8. Intelligent Enemies

A. The VLT (Very Large Telescope) is the world’s largest telescope and it is taking scientists further back to the Big Bang than they ever thought possible. In other words, the VLT is a kind of a time machine, giving astronomers detailed views of events that took place in the earliest days of the cosmos. One day, we will have a much clearer picture of how our planet was born.

B. The latest development in the debate amongst scientists about what killed the prehistoric dinosaurs is the suggestion that acid rain was the cause. Some geologists suggest that a large meteor hitting the earth at 65 kilometres per second would have led to strongly acidic rain falling all over the world. This idea is fascinating but it would mean the dinosaurs would all have died within a very short time.

C. In 1948, a British farmer discovered an interesting lump of metal while ploughing his field. At first he thought the metal bits were parts of an old bed. Then more ‘parts of old beds’ turned up and the farmer took them to the local museum. ‘But these bits are priceless!’ exclaimed the keeper of the museum. ‘They are Iron Age jewellery and coins!’ Over the next 40 years, more and more items were found in the same field.

D. Rats may have had a bit of a hard time over the years but these days lots of people are forgetting about guinea-pigs and hamsters and are buying rats instead. Domestic rats aren’t the same as the ones that run around rubbish bins — they’re actually quite cute. They are very intelligent and can be trained like dogs. They come in different colours and — a big bonus — they will eat anything!

E. In Western cultures, people look each other in the eye during a conversation to show interest and trust, but in many Asian countries, it’s rude to look people in the eye, especially a superior such as a teacher. One of the most basic and powerful signals is when a person crosses his or her arms across the chest. This can indicate that a person is putting up an unconscious barrier between themselves and others.

F. Earthquakes happen all the time in all parts of the world but we don’t notice most of them because they are small. However, big earthquakes are really dangerous. They can make buildings fall down, set off landslides and do other deadly things. The highest death toll caused by an earthquake was in China in 1556, when at least 830,000 people died.

G. According to scientists, Americans watch more TV on average than any other nationality. In fact, many people, particularly children, sit for 35 hours or more per week glued to the box. What’s wrong with watching all that TV? Studies have linked it to everything from obesity to aggression in children not to mention that it puts your mind into a sort of sedated state. Habitual television watching, over long periods of time, has been known to cause depression, and anger.

11

Прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Занесите цифру, обозначающую соответствующую часть предложения, в таблицу.

The Man Booker Prize for Fiction is awarded every year for the best original full-length novel written by a writer from the Commonwealth or the Republic of Ireland. It aims to represent the greatest in contemporary literature and promotes the finest in fiction by rewarding the best book of the year. The prize was originally called the Booker-McConnell Prize, A ____________. However, it was better-known as simply the ‘Booker Prize’. In 2002, the Man Group became the sponsor and they chose the new name, keeping ‘Booker’.

Publishers can submit books for consideration for the prize, but the judges can also ask for books to be submitted B ____________. Firstly, the Advisory Committee gives advice if there have been any changes to the rules for the prize. Then it selects the people C ____________. The judging panel changes every year and usually a person is only a judge once.

Great efforts are made to ensure that the judging panel is balanced in terms of gender and professions within the industry. A writer, a critic, an editor and an academic are chosen along with a well-known person from wider society. However, when the panel of judges has been finalized, they are left to make their own decisions D ____________. The Man Booker judges include critics, writers and academics E ____________. The influence of the prize is so great that the winner will almost certainly see the considerable sales increase, in addition to the £50,000 F ____________. In 1992, a Booker Russian Novel Prize was introduced.

  1. without any further interference from the prize sponsor
  2. so as to maintain the consistent quality of the prize
  3. who will judge the books
  4. so as to sell them
  5. which was the name of the company that sponsored it
  6. that comes with the prize
  7. they think should be included

Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

‘Have you written a letter to the Froplinsons?’ asked Egbert.

‘No,’ said Janetta, with a note of tired defiance in her voice; ‘I’ve written eleven letters today expressing surprise and gratitude for sundry unmerited gifts, but I haven’t written to the Froplinsons yet.’

‘Someone will have to do it,’ said Egbert.

‘I don’t dispute the necessity, but I don’t think that someone should be me,’ said Janetta. ‘I wouldn’t mind writing a letter of angry recrimination or heartless satire to some suitable recipient. In fact, I should rather enjoy it, but I’ve come to the end of my capacity for expressing servile amiability. Eleven letters today and nine yesterday, all couched in the same strain of ecstatic thankfulness: really, you can’t expect me to sit down to another. There is such a thing as writing oneself out.’

‘I’ve written nearly as many,’ said Egbert, ‘and I’ve had my usual business correspondence to get through, too. Besides, I don’t know what it was that the Froplinsons sent us.’ ‘A William the Conqueror calendar,’ said Janetta, ‘with a quotation of one of his great thoughts for every day in the year.’

‘Impossible,’ said Egbert; ‘he didn’t have three hundred and sixty-five thoughts in the whole of his life, or, if he did, he kept them to himself.’

‘Well, it was William Wordsworth, then,’ said Janetta; ‘I know William came into it somewhere.’

‘That sounds more probable,’ said Egbert; ‘well, let’s collaborate on this letter and get it done. I’ll dictate, and you can scribble it down. ‘Dear Mrs. Froplinson, thank you and your husband so much for the very pretty calendar you sent us. It was very good of you to think of us.’ ’

‘You can’t possibly say that,’ said Janetta, laying down her pen. ‘We sent them something on the twenty-second,’ said Janetta, ‘so they simply had to think of us. There was no getting away from it.’

‘What did we send them?’ asked Egbert gloomily.

‘Bridge-markers,’ said Janetta, ‘in a cardboard case, with some inanity about ‘digging for fortune with a royal spade’ emblazoned on the cover. The moment I saw it in the shop I said to myself ‘Froplinsons’ and to the attendant ‘How much?’ When he said ‘Ninepence,’ I gave him their address, jabbed our card in, paid tenpence or elevenpence to cover the postage, and thanked heaven. With less sincerity and infinitely more trouble they eventually thanked me.’

‘The Froplinsons don’t play bridge,’ said Egbert.

‘One is not supposed to notice social deformities of that sort,’ said Janetta; ‘it wouldn’t be polite. Besides, what trouble did they take to find out whether we read Wordsworth with gladness? For all they knew or cared we might be frantically embedded in the belief that all poetry begins and ends with John Masefield, and it might infuriate or depress us to have a daily sample of Wordsworthian products flung at us.’

‘Well, let’s get on with the letter,’ said Egbert. ‘How clever of you to guess that Wordsworth is our favourite poet.’

Again Janetta laid down her pen.

‘Do you realise what that means?’ she asked; ‘a Wordsworth booklet next Christmas, and another calendar the Christmas after, with the same problem of having to write suitable letters of thankfulness. No, the best thing to do is to drop all further allusion to the calendar and switch off on to some other topic.’

‘But what other topic?’

‘Oh, something like this: ‘What do you think of the New Year Honours List? A friend of ours made such a clever remark when he read it.’ Then you can stick in any remark that comes into your head; it needn’t be clever. The Froplinsons won’t know whether it is or isn’t.’

‘We don’t even know on which side they are in politics,’ objected Egbert; ‘and anyhow you can’t suddenly dismiss the subject of the calendar. Surely there must be some intelligent remark that can be made about it.’

‘Well, we can’t think of one,’ said Janetta wearily; ‘the fact is, we’ve both written ourselves out.’

There was a long silence, the forlorn silence of those who are bereft of hope and have almost ceased to care. Then Egbert started from his seat with an air of resolution. The light of battle was in his eyes.

‘Let me come to the writing-table,’ he exclaimed; ‘I’m going to write to the editor of every enlightened and influential newspaper in the Kingdom, I’m going to suggest that there should be a sort of epistolary Truce of God during the festivities of Christmas and New Year. From the twenty-fourth of December to the third or fourth of January it shall be considered an offence against good sense and good feeling to write or expect any letter or communication that does not deal with the necessary events of the moment. Answers to invitations, arrangements about trains, renewal of club subscriptions, and, of course, all the ordinary everyday affairs of business, sickness, engaging new cooks, and so forth, these will be dealt with in the usual manner as something inevitable. But all the devastating accretions of correspondence, incident to the festive season, these should be swept away to give the season a chance of being really festive.’

‘But you would have to make some acknowledgment of presents received,’ objected Janetta; ‘otherwise people would never know whether they had arrived safely.’

‘Of course, I have thought of that,’ said Egbert; ‘every present that was sent off would be accompanied by a ticket bearing the date of dispatch and the signature of the sender, and some conventional hieroglyphic to show that it was intended to be a Christmas or New Year gift; there would be a counterfoil with space for the recipient’s name and the date of arrival, and all you would have to do would be to sign and date the counterfoil, add a conventional hieroglyphic indicating heartfelt thanks and gratified surprise, put the thing into an envelope and post it.’

‘It sounds delightfully simple,’ said Janetta wistfully, ‘but people would consider it too perfunctory.’

‘It is not a bit more perfunctory than the present system,’ said Egbert; ‘I have only the same conventional language of gratitude at my disposal with which to thank dear old Colonel Chuttle for his perfectly delicious Stilton, which we shall devour to the last morsel, and the Froplinsons for their calendar, which we shall never look at. So you see the present system of acknowledgment is just as perfunctory and conventional as the counterfoil business would be, only ten times more tiresome and brain-racking.’

‘Your plan would certainly bring the idea of a Happy Christmas a step nearer realisation,’ said Janetta. ‘Meanwhile, what am I to say to the Froplinsons?’

(Adapted from ‘Down Pens’ by H. H. Munro)

12

Egbert and Janetta were writing

1) application letters.
2) thank-you letters.

3) letters of recrimination.
4) letters of complaint.

Ответ: .

13

Egbert and Janetta didn’t want to write a letter to the Froplinsons because they
1) had both written themselves out.
2) didn’t like this couple.
3) didn’t know what the Froplinsons had sent them.
4) had a lot of work to do.
Ответ: .

14

Janetta liked her present to the Froplinsons because it was

1) expensive and useless.
2) cheap and useless.

3) expensive and useful.
4) cheap and useful.

Ответ: .

15

Janetta didn’t want to mention that Wordsworth was their favourite poet because
1) she actually didn’t like his poems.
2) her favourite poet was John Masefield.
3) the Froplinsons would send them new Wordsworth-related presents.
4) she didn’t want the Froplinsons to know the truth.
Ответ: .

16

Janetta considered the Froplisons to be

1) stupid.

2) clever.

3) kind.

4) mean.

Ответ: .

17

Egbert suggested that at Christmas people should
1) stop writing letters at all.
2) put off all the everyday affairs of business.
3) not make any acknowledgment of received presents.
4) send counterfoils instead of thank-you letters.
Ответ: .

18

Janetta considered a new system

1) absolutely impossible.
2) too perfunctory.

3) easy to implement.
4) totally unacceptable.

Ответ: .

Раздел 3. ГРАММАТИКА И ЛЕКСИКА

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 19—25, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы 19—25.

Обратите внимание, что по правилам ЕГЭ ответы нужно писать без пробелов и других знаков, например, правильный ответ ‘have done’ нужно будет записать как ‘havedone’, иначе ваш ответ не засчитается.

Swimming Pools

19

The first heated swimming pool by Gaius Maecenas of Rome in the first century BC.

CON-
STRUCT

20

Swimming pools became popular in Britain in the beginning of the 19th century. By 1837, London authorities six indoor pools with diving boards.

BUILD

21

The surviving swimming club in the world is the Arlington Baths Club in Glasgow. It is still an active club and continues to own its original Victorian building with a large pool.

OLD

22

After the start of modern Olympic Games in 1896, the popularity of swimming pools off. Nowadays there are lots of different swimming pools, both public and private.

TAKE

23

Most enjoy swimming and swimming pools with their wave-making machines, water slides and tropical vegetation are something unique for them.

CHILD

24

If they could, kids to spend their entire summer in the swimming pool.

CHOOSE

25

However, not everyone their own backyard pool.

HAVE

Прочитайте приведённый ниже текст. Образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 26—31, однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы 26—31.

Waste Management

26

Waste affects our environment — everything that surrounds us including the air, water, land, plants, and man-made things. We need a healthy environment for our own health and .

HAPPY

27

The waste we create has to be controlled to be sure that it does not harm our environment and our health.

CAREFUL

28

So waste management is very important.

EFFECT

29

Waste reduction and recycling have a wide range of environmental benefits and promote public awareness and personal for the waste we create.

RESPON-
SIBLE

30

The best place to start making a is our home. Learn how you can reduce, reuse, and recycle materials to decrease household waste.

DIFFER

31

If we recycle what we can’t use any more, we save resources because the materials replace some of the natural resources including water and energy, which we use to make new products.

RECYCLE

Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Эти номера соответствуют заданиям 32—38, в которых представлены возможные варианты ответов. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

Globalization and Communication Growth

The 21st century has 32____ in a new era in man’s ongoing quest for a better life and a better world. For the first time in history, we can now claim to live in ‘One World.’ Globalization has removed many of the gaps that have existed between and among nations. While the physical divide is still present, the 33____ of the Information Highway on how we communicate and live in the present day is simply staggering. Rapid improvements in information technology have allowed us to exchange information and communicate almost everywhere, anywhere, and anytime.

Globalization, as a general term, is best understood as the spread of ideas about the environment, democracy, human rights, and less complicated issues like fashion and fads. Global exchange is now taking place as the market of ideas, culture, and beliefs expand through the use of technology. The nature of business and how it is done has also improved by 34____ and bounds because of globalization.

An example of the remarkable effects of globalization is the invention of the telephone and the television. Television has enabled young people and adults to have the ability to share cultural and ethnic experiences with others. Telephones have also greatly improved communication. Gone are the weeks and even months of waiting for a letter. Anybody can talk to anyone who has another phone 35____ of distance or location on the planet. With the aid of satellites, 3rd generation phones allow us to make a phone call, send a video, or even receive an e-mail. These 36____ in communication have revolutionized business, commerce, and even the personal lives and relationships of millions of people.

Because of the electronic media, vast amounts of important information can reach any parts of the globe in 37____ time. Business establishments, whether big or small, are using the Internet in many ways to build or expand their company’s growth. With the ever improving technology come new markets, high 38____ for products, and also greater competition. Making investments in information and communication technology is now a must for any business enterprise.

32

1) started

2) began

3) ushered

4) launched

Ответ: .

33

1) cause

2) impact

3) consequences

4) result

Ответ: .

34

1) bonds

2) gaps

3) jumps

4) leaps

Ответ: .

35

1) regardless

2) despite

3) notwithstanding

4) because

Ответ: .

36

1) breakbeats

2) breakdowns

3) breakouts

4) breakthroughs

Ответ: .

37

1) any

2) no

3) none of

4) some

Ответ: .

38

1) access

2) claim

3) demand

4) rise

Ответ: .

Ваш результат: пока 0.

Далее вы можете набрать еще 40 баллов. Автоматически это проверить нельзя, поэтому сделайте реалистичный прогноз о том, сколько бы вы смогли набрать баллов, и получите ваш итоговый результат ЕГЭ.

Если возник вопрос по ответу, в котором вы ошиблись, можете задать его в комментариях.

Раздел 4. ПИСЬМО

Для ответов на задания 39 и 40 используйте бланк ответов № 2. Черновые пометки можно делать прямо на листе с заданиями, или можно использовать отдельный черновик. При выполнении заданий 39 и 40 особое внимание обратите на то, что Ваши ответы будут оцениваться только по записям, сделанным в БЛАНКЕ ОТВЕТОВ № 2. Никакие записи черновика не будут учитываться экспертом. Обратите внимание также на необходимость соблюдения указанного объёма текста. Тексты недостаточного объёма, а также часть текста, превышающая требуемый объём, не оцениваются. Запишите сначала номер задания (39, 40), а затем ответ на него. Если одной стороны бланка недостаточно, Вы можете использовать другую его сторону.

You have received a letter from your English-speaking pen friend Jessica who writes:

… By the way, we are doing a project at college on the fashion industry in different countries. It would be nice if you could tell me what clothes are popular with teenagers in Russia. Do you have any special fashion for teens? What kind of clothes do you prefer? Why?

As for me, I bought a new dress yesterday …

Write a letter to Jessica.
In your letter
— answer her questions
— ask 3 questions about her tastes in clothes
Write 100 — 140 words.
Remember the rules of letter writing.

За это задание вы можете получить 6 баллов максимум.

Comment on the following statement.

Lots of people enjoy celebrating holidays. However, for some people a holiday is just a day off.

What is your attitude to celebrations? Which way of celebrating holidays do you find more enjoyable?

Write 200 — 250 words.

— make an introduction (state the problem)
— express your personal opinion and give 2—3 reasons for your opinion
— express an opposing opinion and give 1—2 reasons for this opposing opinion
— explain why you don’t agree with the opposing opinion
— make a conclusion restating your position

За это задание вы можете получить 14 баллов максимум.

Раздел 5. ГОВОРЕНИЕ

— За 1,5 минуты нужно подготовиться и в следующие 1,5 минуты выразительно прочитать текст вслух — 1 балл.
— Составление 5 вопросов на основе ключевых слов. На подготовку отводится 1,5 минуты, затем каждый вопрос надо сформулировать в течение 20 секунд — 5 баллов.
— 3 фотографии. Нужно выбрать 1 и описать ее по предложенному тут же в задании плану за 3,5 минуты — 7 баллов.
— 2 картинки. Нужно сравнить их, описать сходства и различия, объяснить, почему выбранная тематика близка выпускнику, за 3,5 минуты — 7 баллов.

Задание 10 ЕГЭ по английскому языку 2020: теория и практика

Тексты

A. For over 30 million years, bears in one form or another have roamed the Earth. There are only 8 extant species of bear on Earth now. Bears live all over the world, and the different species inhabit various geographic regions. The different adaptations each species of bear has for its environment is one of the facts that helps us learn about evolution. We can see from these different adaptations how bears evolved from a common ancestor to have the traits they have today.

B. While bears did live in the Atlas Mountains of Africa for a period of time, there are no species of bear living in Africa at this time. Scientists today believe the Atlas bear to be extinct. The Roman Empire used many animals from Northern Africa to fight in spectacular competitions. From records, it seems thousands of bears were taken and made to fight with other animals like lions and tigers. The environment also had an impact on the extinction of the Atlas bear. As the desert in Northern Africa expanded, it reduced the woodland habitat where the Atlas bear lived.

C. Bears adapted in various ways for different environments. While most bears live in forests, the polar bear lives in the icy conditions of the Artic. In all species of bear, the male is larger than the female on average. There is a wider range of size between the different bear species. Kodiak bears and polar bears are the largest bears. The sun bear is the smallest bear. The largest male Kodiak bears can weigh up to 1500 lbs., and the smallest female sun bears can weigh as little 50 lbs.

D. The structure of the human hand and the bear claw are very similar. The bone structure is so alike, that the National Wildlife Laboratory published a special guide to help people tell the difference. People sometimes put bear paws out in public to shock other people. Also, bear remains which were found during excavation or construction, shocking workers and halted work on the job site. The National Wildlife guide helps people quickly identify the remains by highlighting the subtle differences between bear paws and human hands.

E. Polar bears may look nice and clean because of their white fur. Polar bears use their feet to leave scent markings. Polar bears have a very large territory, and scientists believe that sweat glands on their paws is a convenient way to mark their territory. This means polar bears are marking their territory simply by walking around. Most bears mark their territory by rubbing their backs against trees. However, polar bears have relatively few trees in their natural habitat in the Arctic.

F. The spectacled bear is the only bear that lives in South America and the species is classified as vulnerable to extinction on the Endangered Species List. The spectacled bear makes its home in the Andean jungles. This habitat is currently being devastated by human development. Spectacled bears are also killed by farmers who see them as pests, and are poached for their meat and claws. With fewer than 3,000 alive in the world today, we need to act soon before spectacled bears suffer the same fate as Atlas bears.

G. Scientists have been breeding panda bears in captivity since at least the 1960s to help stabilize the fragile panda bear population. Many advances have been made, and many new bear facts have been revealed. Breeding panda bears in captivity is a difficult task. The panda bear fetus is so small, that it’s often not seen by ultrasound. Baby panda bears are tiny fragile creatures. They are blind, hairless and only 1/900th the size of the mother. Pandas International compares the size of a baby panda bear to a stick of butter.

Card 5 — Чтение — Письменная часть — Билеты — ОГЭ, ГВЭ

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами

Pirates

There have always been people who robbed ships in the open sea. We know them as pirates or corsairs. Many of them were sailors who lost their jobs, others were just young men and women looking for adventure. Thousands of pirates were active from 1650–1720. These years are sometimes known as the ‘Golden Age’ of piracy. Probably the most famous pirates of this period are Blackbeard, Henry Morgan, William ‘Captain’ Kidd, and the Barbarossa brothers.

The “Jolly Roger” is the well-known pirate flag. There are a number of theories about its origin. It is thought that the first pirates used a red flag, which was common in sea attacks. A red flag told other ships that there would be no pity and no prisoners would be taken. This red flag was called Joli Rouge (pretty red) in French. Most probably, English people pronounced it in their own way “Jolly Roger”. Another theory says that “old Roger” was another name for the devil.

Another popular image from the pirate world is a parrot, sitting on the captain’s shoulder. Well, there’s no historical proof of that. No doubt, pirates often travelled to faraway exotic lands and brought unusual animals as souvenirs with them. Parrots were particularly popular because they were colourful, could be taught to speak, and were easier to care for than, say, monkeys. However, you can’t imagine a pirate fighting with a bird on the shoulder. This image possibly began with the book “Treasure Island”. In the book, the ever famous Long John Silver carried a parrot as a pet.

Before joining a ship each pirate signed an agreement called “Articles”. This explained the rights and laws on board the ship, how much a person was paid, what to do in case of emergency, etc. For example, playing cards for money was not allowed. For breaking the rules a pirate would be shot or left on a desert island with a bottle of water and a gun.

A pirate ship was organized democratically. After a successful attack they divided the treasures equally, only the captain and the cook got more. They sometimes decided together which ship to attack or where to sail next. Most pirates were paid four times more than they had when they were sailors. But on land they were criminals and lots of money was offered to those who caught them.

However, for some time the English government supported pirates. There were lots of pirates in the sixteenth century when England was at war with Spain and the Dutch Republic. Queen Elizabeth I ordered them to rob Spanish ships and bring gold, silver and jewels to the country. Sir Francis Drake was one of the most famous pirates. He brought lots of treasures to England and also was the first Englishman to sail all the way around the world. Because of this, he was made a knight by Queen Elizabeth I.

AThe world’s first university was established in India in 700 BC, where more than 10,500 students from around the world studied more than 60 different subjects. The training was conducted in Sanskrit. Nowadays Sanskrit is considered to be the mother of all the European languages. Its elements can be traced in most of them.
BThe most frequently visited place in India is Delhi, the capital of the country. It seems to be divided into two parts. New Delhi is a modern city with hi-tech architecture, tourist attractions and modern facilities. Old Delhi is several centuries old, with narrow streets, ancient churches and noisy bazaars. Lots of people live in slums without the most essential facilities like toilets and running water.
CPeople all over the world know of India’s greatest river, the Ganges. It is the subject of thousands of prayers. The river looks extremely beautiful in the morning light. It is believed that bathing in the Ganges helps to cure all kinds of diseases and can improve your life in general. It has become a common ritual for pilgrims to gather by the river in the mornings.
DThe most famous and often visited Indian historic area is the Golden Triangle. It consists of the cities of Delhi, Agra and Jaipur. Lying in the south-east, Agra attracts tourists with its iconic image of the Taj Mahal palace, which is one of the eight wonders of the modern world. To the south-west is the colourful ‘Pink City’ of Jaipur, known for its Palace of Winds.
EIndian climate differs from one part of the country to another. The air is cool and fresh in the mountains but in the plains it is usually very hot and dry so even a short trip can be very hard for an inexperienced traveller. That is why tourists are always glad to have a rest at one of the numerous stations in the hills. There they can enjoy a nice cup of real Indian tea, the most refreshing drink in such a climate.
FIndia is not all history. It is also famous for its Bollywood industry, which produces love stories and action films. Indian films have always had their own style, rich in music and dancing. Though the industry is still developing, many of Indian film stars have received Oscar prizes and are known throughout the world. The home of Bollywood is Bombay, also known as a busy port and the country’s commercial centre.
GThere is an unusual treasure hidden in the Indian mountains. These are striking ancient temples cut in the rocks. For example, the Buddhist cave temples at Ajanta were built at least 2,000 years ago. Inside the caves on the walls tourists can see pictures of people’s lives and animal images. Some researchers believe that the interpretation of the images can help us to learn a lot about people’s lives in ancient times.

Упражнения «Пассивный (страдательный) залог» (с ответами)

1. Употребите правильную форму глагола в пассивном залоге.

  1. The roads (cover) with the snow. – Дороги покрыты снегом.
  2. Chocolate (make) from cocoa. – Шоколад изготавливается из какао.
  3. The Pyramids (build) in Egypt. – Пирамиды были построены в Египте.
  4. This coat (buy) four years ago. – Это пальто было куплено 4 года назад.
  5. The stadium (open) next month. – Стадион будет открыт в следующем месяце.
  6. Your parents (invite) to a meeting. – Твои родители будут приглашены на собрание.
  7. Where is your car? – It (mend) at the moment.  – Где твоя машина? – В данный момент она ремонтируется.
  8. The books already (pack). – Книги уже упакованы.
  9. The castle can (see) from a long distance. – Замок можно увидеть издалека.
  10. The guests must (meet) at noon. — Гости должны быть встречены в полдень.

2. Измените предложения по образцу:

Н-р:   Shakespeare wrote “Romeo and Juliet”. (Шекспир написал «Ромео и Джульетту».) – “Romeo and Juliet” was written by Shakespeare. («Ромео и Джульетта» была написана Шекспиром.)

  1. Popov invented radio in Russia. (Попов изобрел радио в России.)
  2. Every four years people elect a new president in the USA. ( Каждые 4 года народ выбирает нового президента в США.)
  3. The police caught a bank robber last night. (Полиция поймала грабителя банка прошлой ночью.)
  4. Sorry, we don’t allow dogs in our safari park. (Извините, но мы не допускаем собак в наш сафари парк.)
  5. The postman will leave my letter by the door. (Почтальон оставит мое письмо у двери.)
  6. My mum has made a delicious cherry pie for dinner. (Мама приготовила вкусный вишневый пирог на ужин.)
  7. George didn’t repair my clock. (Джордж не отремонтировал мои часы.)
  8. Wait a little, my neighbor is telling an interesting story. (Подожди немного, мой сосед рассказывает интересную историю.)
  9. My son can write some more articles about football. (Мой сын может написать еще немного статей о футболе.)
  10. You must clean your bedroom tonight. (Ты должен убраться в своей спальне сегодня вечером.)

3. Превратите предложения в отрицательные и переведите.

  1. Ann was bitten by a homeless dog.
  2. The zoo is being reconstructed at the moment.
  3. The luggage must be checked at the customs.
  4. Souvenirs are sold everywhere.
  5. The job will be finished at 3 o’clock.

4. Дайте полные ответы на следующие вопросы.

  1. Are the Olympic Games held every 10 years? (Олимпийские игры проводятся каждые 10 лет?)
  2. Is bread made from flour or potatoes? (Хлеб готовят из муки или картофеля?)
  3. Was the Eifel Tower built in Moscow? (Эйфелева башня была построена в Москве?)
  4. Will the final exams be taken in summer or in winter? (Выпускные экзамены будут сдаваться летом или зимой?)
  5. When is Christmas celebrated in Europe? (Когда празднуется Рождество в Европе?)

 пассив

Также разобрать это упражнение индивидуально можно с репетиторами английского языка по скайпу. Уроки можно проводить в любое время.

Ответы:

1.

  1. The roads are covered with the snow.
  2. Chocolate is made from cocoa.
  3. The Pyramids were built in Egypt.
  4. This coat was bought four years ago.
  5. The stadium will be opened next month.
  6. Your parents will be invited to a meeting.
  7. Where is your car? – It is being mended at the moment.
  8. The books have already been packed.
  9. The castle can be seen from a long distance.
  10. The guests must be met at noon.

2.

  1. Radio was invented by Popov in Russia. (Радио было изобретено Поповым в России.)
  2. A new president is elected every four years in the USA. (Новый президент избирается каждые 4 года в США.)
  3. A bank robber was caught by the police last night. (Банковский грабитель был пойман полицией прошлой ночью.)
  4. Sorry, dogs are not allowed in our safari park. (Извините, но собаки не допускаются в наш сафари парк.)
  5. My letter will be left by the postman by the door. (Мое письмо будет оставлено почтальоном у двери.)
  6. A delicious cherry pie has been made by my mum for dinner. (Вкусный вишневый пирог приготовлен мамой к ужину.)
  7. My clock wasn’t repaired by George. (Мои часы не были отремонтированы Джорджем.)
  8. Wait a little, an interesting story is being told by my neighbor. (Подожди немного, интересную историю рассказывает мой сосед.)
  9. Some more articles about football can be written by my son. (Еще немного статей о футболе может быть написано моим сыном.)
  10. Your bedroom must be cleaned tonight. (Твоя спальня должна быть убрана сегодня вечером.)

3.

  1. Ann wasn’t  bitten by a homeless dog. – Аня не была покусана бездомной собакой.
  2. The zoo isn’t being reconstructed at the moment. – Зоопарк не реконструируется в данный момент.
  3. The luggage must not be checked at the customs. – Багаж не должен быть проверен на таможне.
  4. Souvenirs aren’t sold everywhere. – Сувениры не продаются повсюду.
  5. The job will not be finished at 3 o’clock. – Работа не будет закончена в 3 часа.

4.

  1. No, they are not. The Olympic Games are held every four years.
  2. Bread is made from flour.
  3. No, it wasn’t. The Eifel Tower was built in Paris.
  4. The final exams will be taken in summer.
  5. Christmas is celebrated on the 25th of December in Europe.

Упражнения «Пассивный (страдательный) залог» (с ответами) — 4.8 out of 5 based on 403 votes

Рейтинг:  5 / 5

Звезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активна

Добавить комментарий

Buying a memorable souvenir — Travelling — Изучаем иностранные языки.

by Olena Pakholiuk

Millions of people all over the world are fond of travelling. They want to see other continents, countries, cities and ancient towns. It’s always interesting to discover new things, different styles of life, to meet people, to try exotic food, etc.

The idea of having something special to remember the trip always seems so wonderful.

Buying souvenirs and gifts became a part of traditional travel. People really enjoy having the reminders from their trips. Ones who want to avoid purchasing souvenirs and save their money for vacation have to think about free and unique souvenirs. You can take photos as the reminders of your travels. You can create slide-shows or movies on your computer, put your photos in frames when you get home, share them with your family and friends or keep them in albums.

Some people collect photos of their families taken in front of welcome signs of every city they travel, of sunsets and sunrises or dishes they enjoy at national cuisine cafés. The cheapest and the most spreading gift is a magnet on your fridge. People who spend their holidays at the seaside usually bring some shells or stones which they find or buy. Those who are ready to spend money on souvenirs visit a local bazaar. There is a huge variety of hand-made craftworks, such as necklaces, earrings, bracelets and different items with sea emblems.

Gourmets jump at the opportunity to buy an original bottle of wine or set of spices. Similar to spices, smart choices to bring back home with you can be special food or beverages, sweets and chocolates, biscuits or muffins. For tourists who are not obsessed with food and cooking there are a lot of other interesting ideas such as items for house décor like blankets and cushions, picture frames, local arts, hand-made presents or something that can be used in every day life.

It’s a good idea to buy a garment such as a belt, a tie, a scarf, T-shirts, bags, shoes or something else.

Here is a list of absolutely popular items associated with a certain country:

The bottle of perfume or Champagne from France.

Venetian Masks from Italy.

Beer from Germany.

Beautiful pendant necklace from Greece.

Turkish sweetsandthe blue evil eye (Turks believe that it wards off evil thoughts and protects the owner).

RISIS Orchid is a unique souvenir from Singapore.

Tea and porcelain from China.

Maple syrup from Canada.

Pottery and wooden hand-made craftwork from Ukraine.

Russian doll – Matryoshka from Russia.

The basic tips for buying souvenirs are:

  • Try to skip cheap items that will be thrown away, broken or stored away right after you arrive home.
  • Be sure it is something that you’ll actually use after your trip.
  • Think about transporting it back home. Do you have to pay extra for baggage? If souvenir is glass or delicate, it may not be a good idea to transport it at all. Remember about different rules for transporting food and liquid in places around the world as well.
  • If you’re traveling with children, give them an appropriate amount of money in the beginning of the trip for souvenirs they want to buy. They can spend it on whatever they want. This way they are involved into discovering local culture and learn to spend money reasonably.
  • Before buying a souvenir for somebody find out their interests, hobbies and obsessions.

Follow-up questions:

  1. What do you usually bring as a souvenir?
  2. What souvenirs do you like to get?
  3. Do you think that buying souvenirs isworth time and money?
  4. Who do you usually bring the presents from a trip for?
  5. Do you have any special place at home to store your souvenirs?
  6. What souvenirs do you look formost when you are travelling?
  7. Do you collect anything special from different countries?
  8. How do you know what the best local souvenirs are?
  9. Who do you believe more when you need some advice on buying souvenirs? ( a travel agent or natives)
  10. What is your most longed-for souvenir and what country is it from?
  11. Why do people like to recall their trips and buy local items?
  12. Do you usually use the things you have bought in the trip?
  13. How often do you buy souvenirs in a boutique and at the market?
  14. How much money are you ready to spend on souvenirs?
  15. When do you usually buy presents in the beginning of a traveling or at the end?
  16. What is the most valuable souvenir you have got?
  17. What is more important for you to obtain an expensive item or something presented with all one’s heart?
  18. Do you show your disappointment when you expect some present and don’t get it?
  19. Do you usually show off your souvenirs?
  20. What do you think about people who bring some pieces of ancient monuments or buildings?

Tense focused questions

  1. Are you ever spontaneous/well-though out when you buy a souvenir?
  2. Are you disturbed about someone`s disappointing (disillusioning) reaction to your souvenirs?
  3. Are you good at searching suitable gifts for different people?
  4. How good are you at low budget purchasing or are you a spendthrift?
  5. Do you ever happen to break you souvenir before returning home?
  6. Who do you buy souvenirs while traveling for?
  7. How well do you know the rules of transportationof local souvenirs you`ve bought?
  8. Have you ever recalled that you didn’t buy a gift for someone on half-way back home?
  9. Have you ever had any problems with a customs officer at the air-port because of carrying your souvenir through the customs control?
  10. Where do you buy presents when you travel?
  11. Have you ever overpaid for a souvenir to get a longed-for thing for your beloved?
  12. Have you ever lost souvenirs you bought?
  13. What are you going to obtain as a new memorable thing next trip?
  14. Will you buy any special local thing to remember or just something useful?
  15. How much have you spent the most buying the gifts?

Descriptive ideas

  1. What is the best souvenir you have ever had like?
  2. What occasions do the people buy souvenirs from the trips for?
  3. What does the most expensive/the cheapest souvenir you`ve ever bought look like?
  4. What is the most comfortable place for doing shopping while travelling like?

Role plays

Persuasion. Imagine you are one of spouses. A husband wants to buy a rare and expensive thing (a knife or other ethnic weapon) for his collection, but wife wants to take excursion to exotic place with spa, relax and make a lot of memorable photos for their family album. Their budget is limited and they have to choose only one thing.

Dilemma. Imagine you passthrough the customs control at the air-port. You have got a souvenir in your hand bag that you had to declare but you didn’t. Customs officer asks to you pay a fine or leave the souvenir. You can`t leave it and you have no money to pay.

Controversial ideas

People should not buy souvenirs while travelling from different places because all of them are overpriced and unusable junk.

Should there be no customs restrictions on transportation of souvenirs.

People should not strive for buying souvenirs as a piece of alien culture until they have known all about their native traditions and crafts.

Red Dead Redemption 2 Руководство по локациям экзотики

В Red Dead Redemption 2 запросы на экзотические предметы — это редкие предметы, которые можно собрать как часть «Герцогинь и других животных». Миссию можно начать, поговорив с Алджерноном Осом. Вы можете найти этого незнакомца в кованой оранжерее на заднем дворе большого синего дома к северу от Сен-Дени после того, как вы завершите «Позолоченную клетку» в 4-й главе.

В этом руководстве по экзотике RDR2 мы расскажем, как и где можно найти эти редкие предметы в игре.Мы также расскажем вам о наградах, которые вы можете заработать, отдав эти редкие предметы Алджернону.

После того, как вы поговорите с Алджерноном, вам нужно пройти 5 этапов. Каждый этап состоит из экзотических предметов, которые вам нужно получить. Каждый раз, когда вы заполняете список, вы получаете награды.

Red Dead Redemption 2 Экзотические запросы

Перья падают с редких птиц. Вы можете поохотиться на них в болотах Байу. Вы можете найти их на островах Лагрис. Кроме того, в этом районе можно найти гнезда яиц аллигатора.Однако они часто находятся под защитой аллигаторов, поэтому вам следует за ними следить.

редких орхидей можно собрать один раз за этап в каждой точке появления. Вы должны иметь в виду, что вы можете встретить предметы, отличные от тех, что находятся в списке Алджернона.

Имейте в виду, что для всех этих экзотических вещей, если в данный момент времени не хватает предметов, вы всегда можете разбить лагерь поблизости, немного отдохнуть там, а затем вернуться, чтобы увидеть, возродились ли экзотические предметы или животные. или не.Точно так же вы также можете быстро добраться до ближайшего местоположения, а затем вернуться оттуда к сельскохозяйственным угодьям.

Их можно отправить по почте таинственному покупателю за вознаграждением. Некоторые орхидеи, связанные с миссией, растут на земле, но есть и другие, которые растут на стволах деревьев. Это верно для следующего:

  1. Крысиный хвост
  2. Звезда Акуны
  3. Сигара
  4. Раскладушка
  5. Призрак
  6. Повелительница ночи
  7. Паук
  8. Ночной аромат

Экзотические награды

Ниже перечислены редкие предметы, которые вам нужно будет найти в Red Dead Redemption 2, и награды, которые вы получите за их нахождение:

Запрос Необходимые туши Награда
1 5 перьев маленькой цапли
5 перьев красноватой цапли
5 перьев снежной цапли
15 орхидей «леди ночи»
$ 110
2 20 перьев цапли
7 орхидей в женских тапочках
10 цветочных орхидей мокасинов
$ 125
3 25 яиц аллигатора
3 звездные орхидеи Акуны
7 сигарных орхидей
5 призрачных орхидей
$ 150
4 30 перьев колпицы
5 ночных ароматных орхидей
10 орхидей «крысиный хвост»
5 орхидей паука
$ 175
5 5 орхидей-моллюсков
5 орхидей «Пасть дракона»
5 орхидей королевы
10 Воробьевых яиц
$ 200
Экзотическая шляпа
Револьвер Алджернона

Это все экзотические предметы, которые вам нужно найти, чтобы завершить каждый шаг этого квеста.Далее мы поговорим о том, где вы можете найти эти предметы.

Расположение экзотических предметов

Чтобы узнать, где можно найти эти экзотические предметы в RDR2, вам нужно взглянуть на карту мира, на которой мы отметили расположение различных типов предметов. Вы можете посмотреть карту ниже:

Вы можете открыть карты в новой вкладке, чтобы лучше их рассмотреть. Ключ включен в карту, но если у вас возникли проблемы с его чтением, я также включил его ниже.Растения можно легко найти, если следовать карте и знать, где искать. Находясь рядом с отмеченными областями, просто используйте Eagle Vision, нажав R3 + L3, и ищите синюю мерцающую пыль, которая окружает растения.

Ключ

Имя Расположение
Орхидея Дама ночи оранжевый
Женские тапочки розовый
Мокасин Цветочная Орхидея Бордовый
Звездная орхидея Акуны Белый
Сигарная орхидея Серый
Призрачная орхидея коричневый
Ночная ароматическая орхидея Светло-зеленый
Орхидея Rat Rail Красный
Орхидея паук Голубой
Орхидея-раскладушка Синий
Орхидея «Пасть дракона» желтый
Орхидея королевы Темно-зеленый
Орхидея «Воробье яйцо» фиолетовый
Редкие птицы (перья) Территория яиц аллигатора Белый (треугольник)

Локации экзотики Red Dead Redemption 2

Локации экзотики Red Dead Redemption 2

Это все, что вам нужно знать о Red Dead Redemption 2 Exotics.Сообщите нам, что вы думаете об игре на данный момент и сталкиваетесь ли вы с какими-либо трудностями в той или иной части игры.

,

стратегий запоминания — Учебный центр

Многие курсы в колледже требуют запоминания большого количества информации. Запоминание для одного класса может быть трудным, но это может быть еще более разочаровывающим, когда у вас есть несколько классов. Многие студенты считают, что у них просто нет сильных навыков памяти. К счастью, запоминание предназначено не только для элитной группы людей, рожденных с нужными навыками — каждый может тренировать и развивать свои способности к запоминанию.

Соревновательные запоминающие утверждают, что практика визуализации и использование трюков с памятью позволяет им быстро запоминать большие объемы информации.Исследования показывают, что учащиеся, которые используют уловки памяти, успевают лучше, чем те, кто этого не делает. Уловки с памятью помогают расширить рабочую память и получить доступ к долговременной памяти. Эти техники также могут помочь вам запомнить некоторые концепции на долгие годы или даже на всю жизнь. Наконец, подобные уловки с памятью приводят к пониманию и мышлению более высокого порядка. Продолжайте читать, чтобы познакомиться с эффективными методами запоминания, которые помогут вам в школе.

Простые советы и хитрости памяти

Помимо методов визуальной и пространственной памяти, есть много других приемов, которые вы можете использовать, чтобы помочь своему мозгу запоминать информацию.Вот несколько простых советов, которые стоит попробовать. Посмотрите это видео в Центре обучения, чтобы быстро понять многие из этих советов.

Постарайтесь сначала понять информацию. Организованную и понятную информацию легче запомнить. Если вы обнаружите, что не понимаете материал, потратьте некоторое время на его понимание, прежде чем пытаться запомнить.

Ссылка. Свяжите информацию, которую вы пытаетесь запомнить, с тем, что вы уже знаете.Изолированный материал запомнить труднее, чем материал, связанный с другими концепциями. Если вы не можете придумать способ связать информацию с чем-то, что вы уже знаете, создайте сумасшедшую связь. Например, предположим, вы пытаетесь запомнить тот факт, что вода на уровне моря кипит при 212 градусах по Фаренгейту, и 212 — это первые три цифры номера телефона вашего лучшего друга. Свяжите эти два, представив, что вы бросаете свой телефон в кипящий океан. Это сумасшедшая ссылка, но она может помочь закрепить этот факт.

Спи ​​на нем. Исследования показывают, что ваш мозг обрабатывает и хранит информацию, пока вы спите. Попробуйте просмотреть информацию непосредственно перед сном — даже если это всего на несколько минут — и посмотрите, поможет ли это закрепить информацию в вашей памяти.

Самопроверка. Проверяйте себя время от времени по активно, вспоминая информацию, которую вы пытаетесь изучить. Убедитесь, что вы активно опрашиваете себя, а не просто перечитывайте заметки или учебник. Часто студенты думают, что помнят материал только потому, что он им знаком, когда они его перечитывают.Вместо этого задайте себе вопросы и заставьте себя запомнить их, не глядя на ответ или материал. Это позволит вам определить области, с которыми вы боретесь; затем вы можете вернуться к одному из приемов запоминания, чтобы помочь себе его запомнить. Кроме того, не задавайте себе вопросы сразу после попытки что-то запомнить. Подождите несколько часов или даже день или два, чтобы увидеть, действительно ли он застрял в вашей памяти.

Используйте дистрибьюторскую практику. Чтобы концепция переместилась из вашей временной рабочей памяти в долговременную, должны произойти две вещи: концепция должна быть запоминающейся и должна быть повторена .Используйте повторение, чтобы прочно закрепить информацию в своей памяти. Техники повторения могут включать такие вещи, как флэш-карты, использование простых советов из этого раздела и самотестирование. Разделяйте учебу и повторение на несколько дней и начните увеличивать время между учебными сессиями. Распределение и постепенное увеличение промежутков между ними может помочь нам стать более уверенными в мастерстве и закрепить концепции на месте.

Запишите это. Письмо помогает нам более глубоко закодировать информацию, которую мы пытаемся изучить, потому что между нашей рукой и мозгом существует прямая связь.Попробуйте писать заметки от руки во время лекции или переписывайте и реорганизуйте заметки или информацию вручную после лекции. Пока вы пишете концепцию, которую хотите запомнить, постарайтесь высказать информацию вслух и также визуализировать концепцию.

Создавайте значимые группы. Хорошая стратегия для запоминания — создавать значимые группы, упрощающие материал. Например, допустим, вы хотите запомнить названия четырех растений: чеснока, розы, боярышника и горчицы.Первые буквы сокращаются до GRHM, поэтому вы можете связать это с образом взломщика GRAHAM. Теперь все, что вам нужно сделать, это не забыть изобразить крекер Грэма, и названия растений будет легче вспомнить.

Используйте мнемонику. Мнемоника — это системы и приемы, которые делают информацию запоминающейся. Один из распространенных типов — это когда первая буква каждого слова в предложении также является первой буквой каждого слова в списке, которое необходимо запомнить. Например, многие дети выучили порядок операций в математике с помощью предложения Пожалуйста, извините мою дорогую тетю Салли (скобки, показатели, умножение, деление, сложение, вычитание).В Википедии есть хороший список примеров и идей.

Поговорите с собой. Поначалу это может показаться странным, но разговор с самим собой о материале, который вы пытаетесь запомнить, может быть эффективным инструментом запоминания. Попробуйте говорить вслух, а не просто выделять или перечитывать информацию.

Упражнение! Серьезно! Исследования показывают, что упражнения могут улучшить нашу память и способности к обучению, потому что они помогают создавать нейроны в областях, связанных с памятью.Кардио и силовые тренировки имеют мощный эффект, поэтому делайте то, что лучше всего подходит для вас.

Попрактикуйтесь в чередовании. Чередование — это идея смешивания или чередования навыков или концепций, которые вы хотите запомнить. Например, потратьте некоторое время на запоминание словарных слов для своего урока естествознания, а затем сразу же переключитесь на изучение исторических дат и названий для своего урока истории. После этого выполните несколько математических задач, а затем вернитесь к научным определениям.Поначалу этот метод может показаться сбивающим с толку, но в конечном итоге дает лучшие результаты, чем простая трата времени на одну и ту же концепцию. Посмотрите это видео, чтобы узнать больше о чередовании и других подобных стратегиях.

Визуальные и пространственные техники

Визуальные и пространственные техники — это уловки памяти, которые задействуют ваши пять чувств. Они используют образы, песни, чувства и наши тела, чтобы информация сохранялась. У людей выдающиеся системы зрительной и пространственной памяти.Когда вы используете техники визуальной и пространственной памяти, вы используете забавные, запоминающиеся и творческие подходы, а не скучное механическое запоминание. Так вам будет легче увидеть, почувствовать или услышать то, что вы хотите запомнить. Визуальные и пространственные техники также освобождают вашу рабочую память. Когда вы группируете вещи вместе, вы улучшаете свою долговременную память. Использование визуальных и пространственных методов помогает вашему разуму сосредоточиться и обращать внимание, когда ваш разум предпочитает блуждать по чему-то другому. Они помогают сделать то, что вы изучаете, значимым, запоминающимся и увлекательным.

Обычная практика запоминания количества дней в месяце костяшками пальцев — отличный пример простой визуально-пространственной техники, помогающей запоминать детали.

Запоминающиеся визуальные образы. В следующий раз, когда у вас появится ключевой элемент, который вам нужно запомнить, попробуйте создать запоминающийся визуальный образ, представляющий этот элемент. Изображения важны, потому что они напрямую связаны с зрительно-пространственными центрами вашего мозга. Изображения помогают запоминать сложные концепции, касаясь визуальных областей.Но вам не нужно просто использовать образы — чем больше из пяти чувств вы сможете использовать, тем легче вам будет вспоминать информацию. Вместо того, чтобы просто визуализировать изображение, попробуйте почувствовать запах , почувствовать , а также услышать изображение. Например, если вы пытаетесь вспомнить, что столица Луизианы — Батон-Руж, нарисуйте изображение девушки по имени Луиза, несущей красную дубинку.

Дворцовая техника памяти. Эта техника включает в себя визуализацию знакомого места — например, планировку вашего дома или комнаты в общежитии — и использование его в качестве визуального пространства, где вы можете разместить концептуальные образы, которые вы хотите запомнить.Этот метод может помочь запомнить не связанные друг с другом предметы, например список покупок. Чтобы использовать технику дворца памяти, визуализируйте свое место (дом или комнату в общежитии), а затем представьте предметы из вашего списка покупок в разных частях этого места. Например, представьте себе треснувшее яйцо, стекающее с края стола, или бушель яблок, сидящий на диване. Привыкание к этой технике может занять некоторое время, но чем вы это сделаете, тем быстрее и эффективнее она станет. Этот Ted Talk больше объясняет дворцы памяти.

Песни и джинглы. Подобно дворцу памяти и изображениям, песни или джинглы задействуют правое полушарие вашего мозга и могут помочь нам запоминать такие сложные вещи, как уравнения и списки. Уже существует множество песен для таких вещей, как квадратичная формула — попробуйте погуглить, что вы пытаетесь запомнить, чтобы увидеть, не создал ли кто-нибудь уже мелодию. Если нет, попробуйте сделать свой собственный.

Пять чувств. Использование как можно большего числа из пяти органов чувств во время учебы помогает вам задействовать больше частей вашего мозга и лучше запоминать информацию.Например, если вы готовитесь к экзамену по анатомии, возьмите анатомические модели, ощупайте каждую часть и произнесите их названия вслух.

Живые визуальные метафоры или аналогии. Это может помочь вам не только запомнить, но и понять концепции , особенно в математике и естественных науках. Метафора — это способ осознать, что одна вещь чем-то похожа на другую. Например, представьте, что страна Сирия имеет форму миски с хлопьями, а страна Иордания — кроссовки Nike Air Jordan.Метафоры — особенно визуальные — могут оставаться с вами на долгие годы. Они помогают закрепить идеи в вашей голове, поскольку устанавливают связи с уже существующими нейронными структурами.

Заключительные мысли

Некоторые из этих техник поначалу могут показаться странными или требуют времени на освоение. Чем больше вы их практикуете, тем легче и естественнее они становятся и тем больше информации вы можете сохранить в памяти. Также помните, что вам не нужно делать все советы из этого списка. Поэкспериментируйте с несколькими и найдите те, которые подходят вам.

Помните, что вы можете записаться на прием к академическому тренеру, чтобы обсудить методы запоминания, составить план обучения или обсудить любые другие академические вопросы.

Ознакомьтесь с некоторыми ресурсами Учебного центра по другим эффективным стратегиям обучения:

Консультационные работы

Браун П., Рёдигер Х. и МакДэниел М. (2014). Сделайте это приклеенным. Массачусетс: The Belknap Press издательства Гарвардского университета.

Фоер, Дж. (2011). Лунная прогулка с Эйнштейном: искусство и наука запоминать все. Нью-Йорк: Группа Пингвинов.

Окли Б. (2014). Ум для чисел: как добиться успеха в математике и естественных науках (даже если вы завалили алгебру) . Нью-Йорк: Penguin Group.

Робинсон, А. (1993). Что знают умные студенты . Нью-Йорк: Three Rivers Press.


Creative Commons License Эта работа находится под лицензией Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 License.
Вы можете воспроизвести его для некоммерческого использования, если вы используете весь раздаточный материал и указываете источник: Учебный центр, Университет Северной Каролины, Чапел-Хилл,

Если вам нравится использовать наши раздаточные материалы, мы ценим вклад в благодарность.

Сделать подарок

,

19 хороших примеров прощальных сообщений коллегам

Ежедневная работа с коллегами не может не побудить вас завязать крепкие дружеские отношения и связи с теми, с кем вы общаетесь восемь часов в день, пять дней в неделю. Потеря этих людей по мере их переезда на новую работу или место в жизни может дать вам упущенную возможность дать им понять, насколько вы их цените. Вот несколько отличных примеров прощальных посланий коллегам, которые позволят вам сообщить им, насколько им понравилась их дружба и время, проведенное вместе.

«Как большинство из вас знает, сегодня мой последний день в компании. Спасибо всем за то, что помогли мне и сделали мне время здесь так весело ».

«Прощай, один замечательный сотрудник. Ваша усердная работа и преданность делу были важной частью нашей команды. Когда вы переворачиваете страницу своей жизненной истории, мы вместе желаем вам успехов во всех ваших будущих начинаниях ».

«Удачи замечательному Боссу. Было замечательно работать с вами. Мы будем скучать по тебе и желаем тебе всего наилучшего ».

«Я хотел бы искренне поблагодарить каждого из вас за каждый полученный опыт, за дружбу, за предоставленные возможности и за хорошее время, проведенное за это время.”

«Было очень приятно работать с таким коллегой, как вы. Теперь вы приступаете к следующему серьезному испытанию. Удачи и прощания ».

«Очень жаль, что вы переезжаете, и мы желаем вам счастья на новом месте. Удачи и оставайся на связи ».

«Прискорбно видеть, что вы уезжаете. Офис не будет прежним без тебя. С наилучшими пожеланиями в ваших новых начинаниях ».

«Это звучит как отличная возможность для вас, но я все еще не могу поверить, что вы уезжаете.Я с нетерпением жду возможности услышать об этом в ближайшее время. Удачи.»

«Было приятно работать с вами, и ваша потеря будет очень ощутима. Спасибо за ваше время и преданность делу, пока вы работали с нами. С наилучшими пожеланиями, когда вы приступите к новому испытанию ».

«Было очень приятно работать с вами. Уже скучаю по тебе и желаю успехов ».

«Очень трудно прощаться с таким коллегой и другом. Все мои добрые пожелания с тобой ».

«Просто короткая записка, чтобы попрощаться.Я буду в баре после работы, если вы хотите отпраздновать мой побег «.

«Никто не может выполнять свою работу так, как вы. Как мы сможем заставить все здесь работать без вас? Вся наша команда будет по тебе скучать. Прощай и наилучшие пожелания ».

«Мы помним о вас и о том влиянии, которое вы оказали на нашу компанию. Мы все хотим попрощаться и удачи ».

«Мне так жаль, что вы уходите, босс, и мы обязательно будем по вам скучать. Мы желаем вам всего наилучшего в будущем ».

«Нам здесь будет не хватать твоего светлого и веселого лица.Желаю вам много счастья во всем, что вы делаете. Сообщите нам, куда вас приведет дорога ».

«Нам жаль, что вы уходите из компании. Вы были замечательным сотрудником. До свидания и удачи.»

«Вы были очень ценимым и высоко ценимым активом этой компании. Удачи во всех ваших начинаниях ».

«Было приятно работать с вами, и вы оставили нам свой след. Пришло время расслабиться и насладиться. Поздравления и наилучшие пожелания по случаю выхода на пенсию ».

Биография автора
Кейт Миллер имеет более 25 лет опыта работы в качестве генерального директора и серийного предпринимателя.В качестве предпринимателя он основал несколько многомиллионных компаний. Работа Кейта как писателя упоминалась в журналах CIO Magazine, Workable, BizTech и Charlotte Observer. Если у вас есть какие-либо вопросы о содержании этого сообщения в блоге, отправьте сообщение нашей команде редактирования содержания здесь.

,

29 отличных примеров благодарственных сообщений с пожеланиями на день рождения

Когда кто-то поздравляет вас с днем ​​рождения, будь то текстовое сообщение, публикация в социальных сетях или отправка поздравительной открытки по почте, это всегда хороший жест, чтобы выразить свою признательность ответом с благодарностью. Вот несколько отличных примеров сообщений с благодарностью за пожелания на день рождения, которые побудят вас сообщить человеку, что вы ему благодарны.

«Я на год старше, но мудрее. Спасибо за ваши сладкие пожелания.”

«Поскольку часы этого дня рождения заканчиваются, я просто хотел выделить минутку и поблагодарить вас».

«С возрастом дни рождения иногда могут отвлекать меньше внимания от наших друзей и семьи. Спасибо, что продолжаете думать обо мне в этот особенный день в году! »

«Поскольку мы продолжаем взрослеть, дни рождения могут быть трудным временем в году. Всегда приятно слышать слова праздника от людей, которые являются особенными в нашей жизни ».

«Дни рождения — важная и неизбежная часть нашей жизни.Большое спасибо за то, что сделали мой день рождения приятным и запоминающимся ».

«Вот записка, чтобы поблагодарить вас за то, что вы вспомнили мой день рождения. Это так много значит, что ты думаешь обо мне в мой особенный день и продолжаешь проявлять свою любовь и поддержку ».

«Вот чтобы добавить жизни нашим годам. Спасибо за теплые пожелания, дорогой друг. С нетерпением жду твоего дня рождения ».

«Если бы у меня был доллар на каждый год, я сказал бы вам спасибо в свой день рождения, вы знаете, сколько у меня было бы.”

«Было очень приятно видеть вас на моем дне рождения. Спасибо, что сделали мой день рождения особенным ».

«Независимо от того, сколько нам лет, нам всегда будет нужна поддержка наших друзей. Еще раз спасибо, друзья мои, что были со мной в день рождения ».

«Спасибо и поздравляю вас и меня с днем ​​рождения! Мы оба родились в один день, но в разных странах. Имеет ли значение расстояние? Не для меня. Давайте поблагодарим технологии за то, что они собрали нас вместе «.

«Спасибо, потому что не каждый день можно поздравить меня с днем ​​рождения.”

«Спасибо, что не только вспомнили мой день рождения, но и отправили подарок».

«Спасибо, что вспомнили мой день рождения. Честно говоря, я думал, ты забыл. Ваше сообщение было таким приятным сюрпризом. Спасибо еще раз.»

«Спасибо за самое экстравагантное пожелание на день рождения, но подарок было бы лучше».

«Спасибо за добрые пожелания в мой день рождения. Вы так много значили для меня в прошлом и продолжите делать это в будущем.”

«Большое спасибо за то, что сделали мой день рождения еще более особенным, со всеми своими чудесными пожеланиями! Поверьте мне, это определенно много значит! »

«Большое вам спасибо за то, что вы сделали мой день своим восхитительным желанием. Вы действительно потрясающий человек ».

«Большое спасибо за то, что послали мне любовь и наилучшие пожелания в мой день рождения. Это напоминает мне, что моя жизнь наполнена друзьями и семьей, которые ценят меня! »

«Большое спасибо за ваши пожелания. Ты сделал мой день рождения особенным.”

«Большое спасибо за чудесные пожелания на день рождения. Всегда приятно слышать, как люди посылают свою любовь в этот особенный день в году ».

«Спасибо, друзья, за прекрасные поздравления с днем ​​рождения, за незаменимые подарки и за незабываемые улыбки».
«Спасибо, что добавили к празднованию моего дня рождения сладкими пожеланиями».

«Спасибо, что пришли на мой день рождения. Без тебя все было бы не так весело.”

«Ну, опять то время года — мой день рождения пришел и прошел, и я стал еще на год старше. Спасибо, что думаете обо мне и держите меня в своих мыслях и молитвах! »

«Какой артистичный способ поздравить с днем ​​рождения. Ваша электронная открытка была просто великолепна. Огромное спасибо.»

«Когда я смотрю на все подарки, единственное, что приходит на ум — это спасибо».

«Когда я увидела твои пожелания в своем почтовом ящике, я прошептала небольшую молитву — Пусть ты всегда будешь со мной в течение многих дней рождения.Спасибо, что были со мной ».

«Ваши желания такие же уникальные и особенные, как и вы. Спасибо и люблю тебя ».

Вот несколько простых и отличных способов сказать спасибо на английском языке.

Биография автора
Кейт Миллер имеет более 25 лет опыта работы в качестве генерального директора и серийного предпринимателя. В качестве предпринимателя он основал несколько многомиллионных компаний. Работа Кейта как писателя упоминалась в журналах CIO Magazine, Workable, BizTech и Charlotte Observer.Если у вас есть какие-либо вопросы о содержании этого сообщения в блоге, отправьте сообщение нашей команде редактирования содержания здесь.

,